Internetondernemers lanceren De Journalisten Toolkit
22-06-2017 10:33:00 | Door: Marianna Beets | hits: 1822 | Tags:

Journalisten moeten tegenwoordig goed nadenken waar ze hun tijd aan besteden omdat de inkomsten in de journalistiek onder druk staan. Sommige online tools, apps en platforms helpen je tien stappen verder en andere kosten je alleen maar tijd. Daarom leek het de initiatiefnemers van De Journalisten-toolkit een goed idee om een gecureerde lijst bij te houden met de digitale hulpmiddelen die je absoluut niet mag missen als journalist.

Elke dag wordt er wel een nieuwe online tool, platform of app gelanceerd die relevant is voor het werk van journalisten. Door de stortvloed aan nieuwe producten is het echter bijzonder lastig geworden om de relevante tools te onderscheiden van de producten die alleen maar tijd slurpen.

De Journalisten Toolkit heeft apps, online platforms, tools en diensten bij elkaar gezocht en gesorteerd in de categorieën Online Branding, Content Creatie, Research, Data en Overig. Bij elke tool is beschreven waarom het relevant kan zijn voor journalisten.

Stef Gallé, initiatiefnemer: “Als oprichter van een platform voor journalisten kom ik veel toffe tools tegen voor journalisten. Toen ik het daar met collega-ondernemer Martijn over had kwam we op het idee om een lijst te gaan bijhouden van alle gave dingen die we tegenkomen.”

Martijn de Kuijper, initiatiefnemer: “Journalisten moeten altijd één oog op die laatste ontwikkelingen houden, maar ze hebben het al druk genoeg. We hebben de handen ineen geslagen om de apps aan te wijzen waarvan wij denken dat ze journalisten kunnen helpen.”

De Journalisten Toolkit is een initiatief van de oprichters van online newsletter tool Revue en het nieuwe platform voor journalisten Journa, in samenwerking met De Coöperatie.

www.journalistentoolkit.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie