Iris Amsterdam maakt tissuedoos voor mislopen WK
13-06-2018 11:26:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2701 | Tags:

Internationaal creatief bureau Iris Amsterdam lanceert Dutch Comfort: oranje tissueboxen met illustraties van een aantal iconische momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De tissueboxen roepen een nostalgisch gevoel op dat herinnert aan overwinningen uit het verleden nu Nederland treurt om het feit dat ze deze zomer niet deelnemen aan het WK. Het is de tweede grote finale die het Nederlandse team onlangs heeft gemist nadat ze zich ook niet kwalificeerden voor het Europees kampioenschap in 2016.

Tristan Lenczner, creatief copywriter bij Iris Amsterdam, en Simon Carr, creative art director bij Iris Amsterdam, zijn de bedenkers van dit project.

Lenczner: "Als liefhebbers van het Nederlandse voetbal waren we net zo teleurgesteld als Nederlandse fans dat het team deze zomer niet naar Rusland gaat."

Rachna Dhall, Creative Director bij Iris Amsterdam: "Het is een zware tijd om oranje te dragen, maar we weten dat onze Nederlandse vrienden ook wel van een grapje houden."

Op de oranjegekleurde Dutch Comfortboxen staan illustraties van iconische momenten uit het Nederlandse voetbal afgebeeld, waaronder het doelpunt van Giovanni van Bronckhorst in 2010 tegen Uruguay in de halve finale van de Wereldbeker. Ook de iconische kopbal van Flying Dutchman Robin van Persie tijdens het WK 2014 tegen Spanje staat erop.

Voor de afbeeldingen werkte Iris Amsterdam samen met Illustrator David Flanagan die eerder ook illustraties maakte voor Manchester United FC en New York City FC.

De Dutch Comfort-boxen zijn niet te koop, maar er is wel een beperkte oplage beschikbaar voor spelers en fans. Om kans te maken op een limited edition box kunnen mensen hun favoriete Nederlandse voetbalmoment tweeten naar @DutchComfortBox.

Deze WK-activatie van Iris Amsterdam is het meest recente passieproject van het bureau dat vaker inhaakt op actualiteiten en cultuur. Eerder lanceerde het ook Amsterdam Aqua: flessen met water uit de grachten ter ere van vierhonderd jaar grachtengordel en Santa’s Photoshop, waarbij het kantoorraam tegenover het Rijksmuseum werd omgetoverd tot een interactieve, social Photoshopbeleving rondom de feestdagen.

www.iris-worldwide.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie