Jelle Kolleman en MediaMonks beginnen content studio MADE.FOR.DIGITAL
23-01-2015 13:07:00 | Door: Ton Boom | hits: 5025 | Tags:

Het bedrijf zal zich gaan bezighouden met alle facetten van Content Marketing; Strategie, productie, distributie en optimalisatie. MADE.FOR.DIGITAL speelt hiermee in op de sterk groeiende vraag uit de markt bij zowel bureaus als adverteerders.

Als productiebureau heeft MediaMonks de afgelopen jaren al veel digitale content geproduceerd voor reclamebureaus in binnen-en buitenland. Victor Knaap algemeen directeur MediaMonks: “We zien dat de vraag naar video content zich alleen maar doorzet. Bureaus en merken hebben een toenemende behoefte aan ‘Always on’ content naast de grote campagnes. Om de content marketing vraag goed in te vullen, van strategie en executie, tot optimalisatie, moet je het hele palet aan kunnen bieden, vandaar dat we er voor hebben gekozen om daar een apart bedrijf voor op te richten. We zijn erg blij dat Jelle Kolleman het team gaat aanvoeren,  met hem aan het roer van MADE.FOR.DIGITAL hebben we pragmatische, resultaat gedreven creatief in huis die meerdere keren succesvol is geweest in het opbouwen van een bedrijf in de reclame industrie. “

Result driven content

Het onderscheid met andere spelers in deze markt is de samensmelting van creatie, productie en optimalisatie. Kolleman: “Bij mijn vorige bureau Red Urban was ik ook pas tevreden als een campagne goed presteerde. Die benadering staat ook hier centraal in alles wat we doen. En dat kun je alleen waarborgen als je meerder schakels in de keten uitvoert. Dus niet alleen het filmpje maken, maar ook nadenken over kanalen, devices, media, analytics en optimalisatie. Er wordt, net als in de begintijd van Social Media veel geschreven en verteld over Content Marketing, maar er zijn nog maar weinig gespecialiseerde partijen in de markt die het van A tot Z oppakken. Wij hebben de ambitie en dankzij de samenwerking met MediaMonks ook het netwerk en de middelen om een internationale speler van formaat te worden in dit speelveld.”

Er wordt op dit moment door MADE.FOR.DIGITAL al gewerkt aan content voor Nescafé en Exact Software. Daarnaast wordt ook aan klanten als KPN, Microsoft en Philips gewerkt via het andere bedrijf van Kolleman, Shoot2Share; het User Generated Video platform, wat binnen de product portfolio van MADE.FOR.DIGITAL wordt geïntegreerd.  

Over MediaMonks

MediaMonks is een onafhankelijk creatief digitaalproductiebureau. Ze werken voor en met reclamebureaus en ontwikkelen high-end digitaal werk voor grote merken. MediaMonks heeft kantoren in Hilversum, Londen, Los Angeles, New York en Singapore. Het bureau wordt vertegenwoordigd door een in-house team van 250 Monks en is actief op alle vlakken van digitale productie. MediaMonks’ productiecapaciteiten omvatten film, games en mobile en worden wereldwijd onderschreven door meer dan veertig organisaties, waaronder Cannes, Eurobest, de Awwwards en de Webby’s.

MediaMonks is opgericht in 2001 en maakt deel uit van SoDA en de FWA Hall of Fame.

Over Jelle Kolleman

Jelle is een digital native pur sang. Hij startte in 1995 één van de eerste digitale productie bureaus, Netpresence, tegenwoordig bekend als Indivirtual.com om daarna in 2002 het digital reclamebureau Red Urban op te richten. Het creatieve bureau werd in 2007 aan DDB verkocht en maakt tegenwoordig onderdeel uit van de Etcetera Groep. Jelle is als ondernemer het liefst inhoudelijk betrokken bij producten, diensten en klanten en heeft inmiddels ruim 40 reclameprijzen op zijn naam staan, waaronder Effie’s, SpinAwards, Esprix en SAN Accenten. De afgelopen twee jaar heeft hij gewerkt aan de video startup Shoot2Share, die klanten als Hi, KPN, Philips & Microsoft bedient.

www.made.for.digital

www.mediamonks.com

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie