Jeroen Verkroost nieuwe directeur IAB Nederland
18-02-2016 16:58:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3669 | Tags:

Tijdens de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering is bekend gemaakt dat Jeroen Verkroost per 1 maart interim-directeur wordt van IAB Nederland. Huidige directeur Govaert Plesman heeft een nieuwe uitdaging gevonden en besloten om IAB Nederland te verlaten.

Jeroen Verkroost is bijna drie jaar actief als lid van het IAB-bestuur. Daardoor is hij goed ingevoerd in wat er momenteel speelt bij het IAB. Als directeur ad interim kan hij zorgen dat het IAB tijdens het zoeken naar haar nieuwe directeur geen momentum verliest. Met een geschiedenis als onder andere Commercieel Directeur voor Newconomy, Interactive Director bij SBS Broadcasting en Chief Digital Officer bij de Persgroep heeft hij een brede digitale achtergrond. Jeroen zelf over zijn benoeming: “Voor mij is het een voorrecht en een eer om deze positie ad interim te mogen bekleden. Ik was bij de eerste IAB-vergaderingen in 1997 en heb het IAB in bijna 20 (!) jaar zien uitgroeien tot een volwassen brancheorganisatie met nog altijd veel ambitie en jeugdig elan. Graag lever ik als directeur de komende periode een positieve bijdrage aan de verdere professionalisering en ontwikkeling van onze markt voor digital advertising en interactive marketing.” Tijdens de interim-periode zal Jeroen terugtreden uit het bestuur.

Govaert Plesman kan terugkijken op een vruchtbare periode als directeur maar heeft besloten dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. “Met veel trots kijk ik terug op wat we sinds mijn aantreden bereikt hebben. De vereniging is ongekend productief geweest, onder andere op het onderwerp adblocking. Ook krijgen we van onze leden en de markt terug dat IAB zichtbaar en top-of-mind is in ons mooie vak. De telefoon rinkelt meer dan ooit en dat is een goed teken! IAB Nederland staat er gezond en goed voor. We zijn enorm blij met de komst van Jeroen, hij zal de vereniging verder professionaliseren en doen groeien. Ik heb een prachtige nieuwe uitdaging gevonden en heb de keuze gemaakt verder te gaan in mijn carrière. Graag dank ik ons team, de leden, sponsoren en de vele nieuwe mensen die ik heb leren kennen en waar ik fijn mee heb gewerkt.”

www.iab.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie