Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
26-01-2017 09:42:43 | Door: Katja Brokke | hits: 4569 | Tags:

Geen croissants maar smoothies en bietensap in plaats van wijn. In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens. Tot grote opluchting van de rest van de familie ziet ze al snel in dat gewoon lekker simpel gezond eten veel beter werkt. Jumbo zet in 2017 volop in op gezondheid en maakt het klanten het hele jaar door makkelijk om gezonde keuzes te maken. Jumbo moedigt klanten aan om meer groente en fruit te eten door deze verse producten structureel onderdeel te maken van de jaar- en seizoensaanbiedingen. Zo zijn tijdens het winterseizoen de echte wintergroentes in de aanbieding. Ook staan er staan 200 gezonde(re) productlanceringen op het programma en is in de winkels veel aandacht voor vers. De supermarktketen let bij productvernieuwing op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten.

Snel, gezond en betaalbaar

Uit onderzoek onder ruim 1200 Nederlanders in opdracht van Jumbo blijkt dat 58 procent vindt dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. Bovendien is 37 procent van de Nederlanders van mening dat het bereiden van een gezonde maaltijd vaak meer tijd kost dan van een ongezonde maaltijd.

Wim Junte, marketingdirecteur a.i. van Jumbo Supermarkten: “Zoals te zien in de nieuwe tv-commercial willen mensen het liefst lekker eenvoudig te bereiden gezond eten. In 2017 willen we lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen.”

Vernieuwde Schijf van Vijf

Jumbo heeft de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben zij een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks geïnspireerd met nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt. Deze recepten dragen bij aan het eten van meer groenten en zijn ook heel eenvoudig te bereiden. Ze bestaan uit slechts vijf ingrediënten en zijn binnen 30 minuten klaar.

Gerda Feunekes,  directeur van het Voedingscentrum: “Samen met Jumbo hebben we een aantal recepten ontwikkeld die helemaal Schijf van Vijf-proof zijn. Met deze recepten laten we zien hoe makkelijk gezond eten is.”

www.jumbo.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie