KPN lanceert campagne Hoe overleef ik mijn eerste mobiel?
09-11-2017 09:11:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 4405 | Tags:
Kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd hun eerste mobiele telefoon. Daarover bestaan veel vragen en onduidelijkheden bij zowel ouder als kind. Met Hoe overleef ik mijn 1e mobiel? helpt KPN hen via een interactieve test het gesprek aan te gaan over belangrijke, relevante onderwerpen. Zo wordt het maken van afspraken omtrent het gebruik ervan makkelijker.
 
Yvette Belt, marketing- en communicatiedirecteur bij KPN: "Uit ons onderzoek blijkt dat bij zowel ouders als kinderen veel vragen zijn over dat eerste mobieltje. Ze vragen zich af wat normaal gebruik is en wat voor regels aan het gebruik gesteld kunnen worden. Daarom starten wij de campagne Hoe overleef ik mijn 1e mobiel? die ouders en hun kinderen met testjes inzicht biedt en ze helpt het gesprek aan te gaan om samen regels af te spreken. Op deze manier hopen wij onduidelijkheden te verhelpen en onzekerheden weg te nemen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen op een verantwoorde manier leren omgaan met de technologie van vandaag."
 
Naar aanleiding van kwalitatief onderzoek zijn er vijf onderwerpen opgenomen in de interactieve test: etiquette, sociale druk, pesten, privacy en kosten/bereikbaarheid. Elke test moet kinderen en ouders aan het denken zetten en helpen het gesprek spelenderwijs hierover aan te gaan.
 
De campagne bestaat naast een interactieve test: eerstemobiel.nl uit pre-rolls, webvertising, PR en een samenwerking met Nickelodeon. Hiermee is het programma ‘Bart in de klas’ ontwikkeld waarbij in zes afleveringen kinderen Bart leren omgaan met een mobiele telefoon.