Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
19-02-2018 08:55:14 | Door: Katja Brokke | hits: 2797 | Tags:

Kantar heeft het ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research behaald. Daarmee zijn Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen.

Eind mei 2017 is de nieuwe ISO 19731-norm voor digital analytics gepubliceerd. Bij digital analytics gaat het om passieve informatievergaring. Consumenten geven, veelal ongevraagd, hun mening over allerlei zaken via websites en social media. Het gaat om informatie waar de onderzoeker niet specifiek naar gevraagd heeft en het gaat om mensen die niet door de onderzoeker gericht om een antwoord zijn gevraagd. Desondanks levert het analyseren van gegevens die via internet beschikbaar komen in heel veel gevallen buitengewoon nuttige informatie op.
 
Deze nieuwe norm is van belang voor opdrachtgevers die zelf digitale analyses uitvoeren, voor onderzoekbureaus die digitale analyses als onderdeel van hun servicepakket uitvoeren en voor dienstverleners op het gebied van internet, die niet afkomstig zijn uit de onderzoekwereld maar zich wel bezighouden met digital analytics en web analysis.  

Wim van Slooten, directeur brancheorganisatie MOA: "Het vak van marktonderzoek en marketing insights verandert voortdurend. Binnen bedrijven werken disciplines veel nauwer samen. Dataverzameling en -analyse en het opbouwen van insights zijn steeds essentiëler bij het ontwikkelen en het vermarkten van producten en diensten. Ook de digitale component in onderzoek wordt steeds belangrijker. Deze ISO-certificering sluit hier naadloos op aan. Kantar is en blijft een heel vernieuwend bureau. Elk ISO-certificaat binnen onderzoek en analytics vakgebied hebben ze als één van de eersten in Nederland behaald. Nu zijn ze het eerste Nederlandse bureau dat het ISO 19731 certificaat heeft binnengesleept. De MOA feliciteert Kantar van harte met deze mooie prestatie!"
 
Eric Boogaard, kwaliteitsmanager van Kantar: "Het is onze ambitie om op alle terreinen van vernieuwing voorop te lopen, zo ook met de digitale ontwikkelingen in het insights vak. Door als eerste bureau in Nederland gecertificeerd te zijn, kunnen onze klanten er zeker van zijn dat ze ook voor Digital Analytics oplossingen, bijvoorbeeld op het terrein van campagne-evaluatie, cross-media analyse en cookie tracking, bij Kantar altijd een best in class-oplossing vinden."

www.kantar.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie