KesselsKramer lanceert campagne Vandebron
15-06-2015 11:34:00 | Door: Dewi Smeenk | hits: 6827 | Tags:

Vandebron start de door KesselsKramer ontwikkelde campagne 'goeie energie', die via TV en online Nederlanders oproept om over te stappen op de meest duurzame vorm van energie.

Het idee voor Vandebron ontstond in 2013 met de vraag waarom je energie niet gewoon rechtstreeks van een windmoleneigenaar kunt kopen. Dit groeide uit tot de 'marktplaats' van de energie die opwekker en afnemer dichter bij elkaar brengt. De consument krijgt zo de schoonst mogelijke energie en de zelfstandige producent een betere prijs. Samen geeft dit een krachtige impuls aan de verduurzaming van de Nederlandse energieopwekking.

Als de beste energie rechtstreeks Vandebron komt, dan komt de beste reclame ervoor ook van de bron. Dat is de inzet van de campagne waarin een selectie van trotse energieproducenten hun eigen, lokaal opgewekte energie aan de man brengt. Want wie kan ons het beste overtuigen om voor de toekomst van onze kinderen te kiezen, zonder tussenkomst van geldverslindende en vervuilende energiemaatschappijen?

Naast een viertal TV commercials en display bannering is het design en de website van Vandebron aangepast in lijn met de campagnevoering.

Vandebron koos na een pitch afgelopen maart voor KesselsKramer voor de verdere uitbouw van het merk. KesselsKramer heeft zonder pitch gekozen voor Jaques en Anny Vrolijk uit Lelystad voor de energievoorziening van de kerk aan de Lauriergracht, via vandebron.nl.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Remco Wilcke, Pieter van Wijk, Jaap Grolleman, Astrid van den Oetelaar | strategie, creatie, productie: KesselsKramer | user experience: Buyerminds | regie: Johan Timmers | dop: Melle van Essen | edit: Peter Alderliesten, NCE | muziek: ‘Alcohol’ the Parlandos | post productie: Storm | sound: Good Sounds | fotografie: Rick Hekman

www.kesselskramer.com

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie