Kult & Ace werkt samen met Motivaction
10-10-2017 14:19:00 | Door: Max Vlugt | hits: 2757 | Tags:

Kult&Ace en onderzoeksbureau Motivaction gaan een officiële partnership aan. Hiermee bundelen zij hun kennis op het gebied van Gen Z en millennials en worden zij een Nederlandse kennisautoriteit op het gebied van deze generaties. De samenwerking wordt gekickstart met de Millennial Monitor: een doorlopend nationaal onderzoek dat een effectieve kijk geeft op wat jonge generaties drijft en hoe zij het beste te benaderen zijn.

Jonge consument centraal

Kult&Ace richt zich vanaf de oprichting in 2012 op Millennials en adviseert merken als PUMA, Hennessy, Pepsi en The Student Hotel over deze belangrijke doelgroep.

Mèlanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: "Voordat ik Kult&Ace oprichtte, was ik 12 jaar in reclame, PR en marketing werkzaam. Ik ontdekte dat er tonnen werden verspild aan ineffectieve campagnes en productinnovaties die zich richtten op jonge consumenten. Met Kult&Ace maken we hierin het verschil. Van trendresearch en R&D tot communicatiestrategie en uitvoering; we zorgen dat de jonge consument continu centraal staat."

Partnership 

Kult&Ace beschikt over uitgebreide kennis over jonge consumentengroepen door hun jarenlange ervaring, hun eigen netwerk van trendsettende Millennials (Ace Panel) en het feit dat ze zelf onderdeel zijn van de hedendaagse jongerencultuur.

Bosveld: "We vonden het echter tijd om onze inzichten te staven met harde cijfers om zo bedrijven nog meer insights te geven in hun belangrijkste doelgroep. Daarom hebben we Motivaction benaderd; dit bureau staat bij ons hoog in aanzien en onze expertises vullen elkaar perfect aan. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking."

Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction: "Al jaren doet Motivaction onderzoek naar wat generaties drijft en bezighoudt. Het is duidelijk dat Millennials op een eigen wijze naar de wereld kijken en op een net wat andere manier aangesproken moeten worden om ze te 'raken'. Met de Millennial Monitor leveren wij harde data waarmee je effectief marketing inzet en ik ben blij dat we hierin kunnen samenwerken met Kult&Ace."

Millennial Monitor

De kick-off van de samenwerking wordt ingezet door de Millennial Monitor. Een gezamenlijk project van Kult&Ace en Motivaction, waarbij de jonge doelgroep continue wordt gemonitord op het gebied van onder andere koopgedrag, carrièrewensen en opkomende trends. Eind van het jaar worden hier de eerste resultaten van bekendgemaakt. De partners hebben het bovendien mogelijk gemaakt voor merken om hun eigen vragen toe te voegen en bieden dit per pakket van vijf vragen aan, inclusief rapportage.

www.kultandace.com
www.motivaction.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie