LINDA.tv op Mediafacts Nationale Uitgeefdag
22-10-2015 10:34:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1909 | Tags:

26 oktober start LINDA.tv, een betaalde applicatie waarin iedere dag de mooiste, grappigste, niet te missen tv-fragmenten, actuele viral video’s en unieke eigen LINDA.-formats te zien zijn. Een maand later deelt algemeen hoofdredacteur Jildou van der Bijl tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag de eerste ervaringen met LINDA.tv.

Van der Bijl over LINDA.tv: “Het wordt een app met alle dingen die we leuk vinden, want we zijn immers zelf ook LINDA.-vrouwen. Denk aan trending video’s en de interessantste tv-fragmenten die je de avond ervoor wellicht gemist hebt. We hebben daarover met alle omroepen afspraken gemaakt. Maar natuurlijk gaan wij zelf ook video maken. In de LINDA.tv app worden alle items handig onder elkaar gezet. Veel dingen worden bij LINDA. geboren uit customer frustration. Het internet is groot, onoverzichtelijk en tijdrovend. Wij denken dat de selectie en eigen video’s van LINDA.tv voorzien in een behoefte van onze doelgroep, de leukste vrouwen van Nederland.”

Het businessmodel

Abonnees van het tijdschrift LINDA. betalen tien euro per jaar, terwijl niet-abonnees maandelijks 3,5 euro betalen voor het nieuwe videovenster van LINDA. op de wereld. Een tweede stroom van inkomsten uit LINDA.tv zal voortkomen uit branded content en product placement. 

Prominente adviseurs

De komst van LINDA.tv is zorgvuldig voorbereid. Niet de minste adviseurs dachten mee over de opzet van het nieuwe videoplatform: Alexander Klöpping, Ben van der Burg (directeur Triple IT) en Arno Lubrun (directeur Facebook Nederland).  

24 november: veel meer nieuws over LINDA.!

Tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 24 november - in DeFabrique in Utrecht - deelt Jildou van der Bijl de eerste ervaringen en resultaten van LINDA.tv. Ook geeft ze dan een update over LINDAnieuws.nl, dat al 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand trekt. Vooral de videoclicks nemen bij LINDAnieuws.nl snel toe, vooral vanuit smartphones. 

Daarnaast zal Van der Bijl 24 november ingaan op Linda.festival, dat in 2016 voor het eerst wordt gehouden in een oude munitiefabriek. De target van dit tweedaagse evenement is 12.500 bezoekers over twee dagen. Tot slot zal ze cijfers delen over de eerste, volledig shopable gemaakte editie van Linda.meiden; het betrof een samenwerking met een ander Sanomamerk, Fashionchick. 

Over de Mediafacts Nationale Uitgeefdag

Kom dus 24 november naar de Mediafacts Nationale Uitgeefdag en verneem alles over hoe het nog steeds groeiende merk LINDA. zich blijft ontwikkelen. 

www.nationaleuitgeefdag.nl