LexisNexis monitort media-aandacht voor politieke partijen
02-02-2017 09:51:55 | Door: Katja Brokke | hits: 2325 | Tags:

In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing monitort LexisNexis de media-aandacht voor politieke partijen, hun lijsttrekkers en hun verkiezingsthema’s. Speciaal voor de aankomende Tweede Kamerverkiezingen heeft LexisNexis een verkiezingsmonitor ingericht die bijhoudt welke politieke partij, welke lijsttrekker en welk verkiezingsthema het meest in het nieuws komen. Daarnaast wordt gekeken wat het sentiment is van de berichtgeving (negatief, neutraal of positief) en hoe media-aandacht voor lijsttrekkers zich verhoudt tot media-aandacht voor de partij. Tot slot wordt gemonitord welk mediatype (krant, website, tv-zender) de meeste aandacht voor de politieke partijen heeft.

Deze media-analyses worden gemaakt met LexisNexis Newsdesk. Speciaal voor deze verkiezingsmonitor volgt Newsdesk realtime de print- en online berichtgeving van landelijke, regionale en lokale media. Daarnaast volgt de Verkiezingsmonitor berichtgeving van relevante nieuwssites en blogs. De gemonitorde partijen zijn niet alleen de zittende partijen (CDA, PvdA, VVD, PVV, D66, SP, GL, CU, SGP, PvdD, 50Plus, DENK); ook nieuwkomers Geenpeil, Nieuwe Wegen, VNL en de Vrijzinnige Partij worden gemonitord.

Door een objectieve analyse van volume en sentiment van de media-aandacht rond de verkiezingen, levert LexisNexis een bijdrage aan het onafhankelijk weergeven van feitelijke informatie, in een tijd waarin nepnieuws en alternatieve feiten dominanter worden.

Volg de monitor hier.

www.lexisnexis.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie