Libressecampagne breekt lans voor menstruatie
17-10-2017 15:48:46 | Door: Katja Brokke | hits: 3246 | Tags:

Weg met de blauwe inkt. In een online campagne laat Libresse echt bloed zien. In de campagnevideo #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes. Tijdens het vrijen, op een feestje of aan tafel met vriendinnen. De campagne moet menstruatie beter bespreekbaar maken op school, werk en in de kleedkamer van de sportschool. 

Taboe rond menstruatie nog groot

De inzichten achter de campagne zijn gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder 10.000 respondenten waaruit blijkt dat 50 procent van hen vindt dat er een stigma heerst op menstruatie. 57 procent van de Nederlandse vrouwen verstopt hygiëneproducten in hun handtas of beha. 39 procent van de 1000 Nederlandse ondervraagden is het erover eens dat het zelfvertrouwen van meisjes in het geding komt als het onderwerp menstruatie niet openlijk besproken wordt. Daarnaast geeft 48 procent van hen aan in mainstream media (denk aan televisie, films, boeken en series) nooit een vrouw openlijk te zien praten over haar ongesteldheid, tampons of maandverband.

Credits:
Klant:Libresse/Essity | Project #Bloodnormal | Verantwoordelijk Libresse: Marian Bron | Reclamebureau: FHV BBDO | Media bureau: ZenithOptimedia | PR & influencermanagement: Het PR Bureau & MAAK Amsterdam | Digital marketing: Isobar

www.fhv.bbdo.nl
www.zenithmedia.com

 

Lees ook: Libresse start met awardwinnende campagne Red.fit in Nederland

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie