LiveChat Service biedt mogelijkheid tot retargeting door textmining
30-01-2018 15:11:50 | Door: Katja Brokke | hits: 3401 | Tags:

LiveChat Service kondigt Retargeting by textmining aan. We weten allemaal hoe consumenten advertenties te zien krijgen op basis van online klikgedrag. Wanneer een consument een wintersportwebsite bezoekt op zoek naar skibrillen en even later op Facebook zit, dan krijgt hij diezelfde skibrillen in zijn Facebook tijdlijn. Een voorbeeld van targeting op basis van online klikgedrag. Retargeting by textmining is een manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek. Met een database van meer dan honderden duizenden chats, heeft LiveChat Service de mogelijkheid om chatgebruikers zeer specifieke en actuele advertenties te tonen.

Nick Blom. oprichter en CEO van LiveChat Service: "Targeting op basis van online klikgedrag is minder accuraat, omdat consumenten een verkeerde link aangeklikt kunnen hebben of niet serieus overwogen het product te kopen. Een klant start een chat met bijvoorbeeld een leasemaatschappij, en vraagt om informatie over een Mercedes Vito met 40.000 km. Uit de chat worden keywords gehaald en samengevoegd tot een label; label Mercedes Vito 40.000 km. Dit label is vervolgens gekoppeld aan een specifieke advertentie, waardoor klanten persoonlijke advertenties te zien krijgen met meer relevantie."

www.livechatservice.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie