[Luistercijfers] Krachtig herstel ORN Radio, record marktaandeel Radio 10
19-04-2016 09:42:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3908 | Tags:

De regionale radiozenders, verenigd in en vertegenwoordigd door ORN Radio, hebben de afgelopen jaren te maken gehad met een teruglopend marktaandeel maar zijn zich op dit moment krachtig aan het herstellen. ORN Radio stond met een marktaandeel van 10,4 procent in FebMrt2016 overtuigend op de tweede plaats na Radio 538 (11,3%, 0,6 procentpunt lager dan een jaar geleden). Het is voor ORN het hoogste marktaandeel in ruim twee jaar tijd.

Clement Postmus, directeur ORN: "Het spreekt voor zich dat wij blij zijn met deze cijfers maar voor ons komen ze niet als een verrassing. De wereld  verandert snel en veel mensen zijn bezorgd over hun directe leefomgeving. ORN komt verder door dichtbij te blijven. De samenwerking met NPO heeft de positie van ORN verder versterkt. Wij vertrouwen op een verdere opmars van de regionale radiozenders in de komende maanden."

Sky Radio en Qmusic delen plaats 3 en 4 (beide 9,4%). Voor Sky Radio betekent dat een daling van 0,3 procentpunt ten opzicht van een jaar geleden en voor Qmusic een stijging van 0,9 procentpunt.

Radio 2 blijft het onverminderd goed doen op plaats 5 met een marktaandeel van 9,2 procent , 0,5 procent punt hoger dan een jaar geleden. Radio 1 is nog steeds groter dan 3FM. 3FM herstelt wel iets ten opzichte van JanFeb2016 maar verliest wel nog steeds 1,8 procentpunt marktaandeel ten opzichte van een jaar geleden.

Radio 10 realiseert een record marktaandeel van 6 procent. Carlo de Boer, algemeen directeur van Radio 10: “Radio 10 gaat door het dak en de luistercijfers blijven maar stijgen. Met 6 procent marktaandeel klimmen we steeds verder naar de top. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is het marktaandeel van Radio 10 met 20 procent gestegen. Onze ingezette koers met Tim Klijn in de morgen en Rob van Someren in de avondspits slaat aan bij de luisteraars.”

 

 

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode februari-maart 2016 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.944 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 47 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

www.nationaalluisteronderzoek.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `