[Luistercijfers] Qmusic evenaart all time high en Radio Veronica laat herstel zien
24-05-2016 10:19:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3304 | Tags:

Qmusic heeft een prima periode MrtApr16 neergezet. De zender behaalde een marktaandeel van 10,1 procent, dat is een evenaring van het all time high van AugSep15. De zender van de Persgroep scoorde in MrtApr16 een marktaandeel dat 1,4 procentpunt hoger was dan een jaar eerder. Daarmee deelt Qmusic de tweede plaats met ORN, dat zich na een mindere periode goed heeft hersteld.

Radio 538 blijft marktleider maar staat wel 1,1 procentpunt lager in marktaandeel dan een jaar geleden - nu 11,1 procent.

Sky Radio staat op de vierde plaats met een marktaandeel van 9,4 procent,  0,3 procentpunt lager dan een jaar geleden.

Radio Veronica kwam in MrtApr16 uit op een marktaandeel van 4,7 procent, het hoogste marktaandeel in 2 jaar tijd. In de doelgroep Man 20-34 jaar is het marktaandeel gestegen naar 10,2 procent ten opzichte van 8,3 procent in dezelfde meetperiode vorig jaar. Het radiostation met De Hits Van Je Leven groeit daarmee 23 procent in 1 jaar tijd. In de doelgroep 20-49 jaar stijgt het marktaandeel naar 7,2 procent, het hoogste marktaandeel sinds de start van de nieuwe programmering.

Erik de Zwart, Station Director en dj Radio Veronica: ''De afgelopen periode hadden we weer de jaarlijkse 80's en 00's lijst, waar onze luisteraars altijd massaal op afstemmen. De hitlijsten hebben opnieuw bijgedragen aan een groei in de luistercijfers voor ons mooie station. Met Jeroen van Inkels Tour of Duty in Mali en de 90's Top 500 die deze week is gestart kijken we vol vertrouwen uit naar de luistercijfers voor de periode apr-mei'16.''

Succesverhaal Radio10 deed een klein stapje terug in MrtApr16 maar had wel een 1,1 procentpunt hoger marktaandeel dan het jaar ervoor.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.925 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 45 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

www.nationaalluisteronderzoek.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie