MARE presenteert de nieuwe vijftiger: de Quintastics
01-09-2017 10:42:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2859 | Tags:

MARE Amsterdam houdt zich door middel van kwalitatief onderzoek bezig met menselijk gedrag en wat hun drijft ‘Understanding what makes people tick’. De onderzoekers bij MARE hebben zowel een wereldwijd jongerenonderzoek over veertien landen gedaan voor Viacom, als een compleet nieuwe doelgroep voor vijftigers in het leven geroepen, namelijk de Quintastics.

Youth in flux – consumenten inzichten over jongeren van nu voor Viacom

Er staat iets groots te gebeuren. Op dit moment komt er door jongeren een nieuwe realiteit tot stand, los van beperkingen en binaire structuren. Voorbij aan leeftijd, gender, religie, etniciteit en grenzen.

Ze hebben een duidelijke collectieve droom die perfect samengaat met hun individuele doelen. Wat dit is? Ze proberen de complexe wereld te sturen naar een meer inclusieve, niet-veroordelende samenleving.

Zie ook: Viacom Global Insights

Quintastics – De vele gezichten van Vijftigers 

50-plusmarketing gooit vijftigers op één hoop met zestig-, zeventig- en tachtigjarigen. Terwijl vijftigers nog lang niet klaar zijn voor een rollator, sta-op stoel of gehoorapparaat. MARE nam op eigen initiatief een deepdive in deze doelgroep, kreeg inzicht in de realiteit van vijftigers en marketingkansen die daarbij horen. Samen met Delta Marktonderzoek introduceert MARE een diverse en interessante doelgroep, die nu vaak over het hoofd wordt gezien. In ‘Hello Quintastics - De vele gezichten van vijftigers’ staan inzichten en tips. Het laat zien dat vijftigers niet oud zijn en middenin het leven staan. Vijftig is het nieuwe vijftig!

Zie ook: helloquintastics.nl

www.mare.amsterdam

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie