MEC introduceert Little Finger Ads
04-02-2016 21:54:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3830 | Tags:

Uit onderzoek is gebleken dat 60 procent van de clicks op mobile advertenties wordt gegenereerd door te dikke duimen van mensen. Het zijn clicks die per ongeluk ontstaan en mensen uit hun beleving halen met een frustrerende user experience als eindresultaat.

Door de formaten extreem af te slanken verwacht MEC de mobiele advertentiemarkt weer nieuw leven in te blazen. Geen medium rectangle meer van 300X250 maar van juist een ‘pixel ad’ van 1X1. Het doel van MEC is om voor de zomer alle banners te reduceren naar dit formaat. MEC zoomt hiermee in op een groeiend probleem bij adverteerders. “De eerste test resultaten zijn veelbelovend.”

Rik toe Water, Creative Director MEC Global: “In een mobiele wereld die geteisterd wordt met dikke aanwezige ads werd het tijd voor een tegenbeweging. We geven de ruimte terug aan de gebruiker en richten ons op de “dode pixelruimte” die tot nu toe onbenut bleef. Doeltreffende ads voor het fijne oog met eenduidige boodschap. Niet te missen.”

Camiel Verhey, Mobile Director MEC Globlal: “Het afgelopen jaar heb ik zeer intensief en met veel plezier aan de strategie en mobile propositie van MEC gewerkt, hierin hebben we als agency intern en met onze klanten mooie stappen gemaakt. Echter, de mooiste stap in 2016 is vandaag gezet met de introductie van deze Little Finger Ads.”

Little Finger Ads zijn klein genoeg om alle Adblockers op speelse wijze te omzeilen en worden in-huis gemaakt door een speciaal geselecteerd creatie team .

MEC publiceert volgende maand de eerste cijfers.

www.mecglobal.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie