Michiel Mol, Stefan Nuijten en Maarten Elshove lanceren digital agency The Fightclub
03-03-2017 12:42:00 | Door: Max Vlugt | hits: 11903 | Tags:

Digital entrepreneurs Michiel Mol (The Communication Company, Lost Boys, Force Field VR), Stefan Nuijten (Forza, 76interactive) en Maarten Elshove (Force Field VR, MM Ventures) lanceren een nieuw digital agency. The Fightclub richt zich volledig op het inzetten van data en de nieuwste digitale technieken om de ROI van sales- en marketingbudgetten omhoog te stuwen.

Stefan Nuijten: "The Fightclub is in eerste instantie opgezet om onze eigen deelnemingen nog beter te kunnen faciliteren. Wij weten dat online een belangrijke basis is om bedrijven te laten groeien en we willen zelf invloed uitoefenen op de kwaliteit. In onze optiek kan de output van bureaus vaak meer ROI gericht en op deze manier kunnen we dit zelf optimaliseren. Ons initiatief blijkt niet onopgemerkt, verschillende ondernemers melden zich met de vraag of ze ook mogen profiteren van The Fightclub."

Michiel Mol is weer aan het pionieren in de mediawereld. Zijn bedrijf Force Field heeft inmiddels zo’n 70 werknemers en samen met The Fightclub en reclamebureau The Communication Company wil Mol full-service naar een volgend niveau te brengen.

Nuijten, Mol en Elshove zeggen mooie plannen te hebben voor The Fightclub.

Michiel Mol: "Wij willen niet het zoveelste bureau zijn. Traffic genereren is tegenwoordig een kunstje wat veel bureaus kunnen en vaak hebben grotere bedrijven dit zelf in huis. Traffic genereert data en juist het werkbaar maken van die data is cruciaal om zo niet alleen je crossmediale campagnes te verbeteren, maar daarbij organisatiebreed data in te zetten. Denk aan het ondersteunen van callcenters, sales, marketing, customer care en het management. Maar ook toepassingen voor e-commerce binnen VR zijn onderwerpen waar we mee aan de slag willen."

Fightclub heeft een goed gevulde pipeline aan projecten en verwacht al in haar eerste jaar een snelle groei door te maken.

Stefan Nuijten: "Gelukkig hebben we meer dan voldoende ervaring aan boord  een dergelijke groei in goede banen te leiden. We zijn op dit moment druk aan het werven maar blijven daarbij uiterst kieskeurig. We zoeken alleen de besten!"

Fightclub wordt gevestigd in het monumentale fabriekspand van The Communication Company in Breda, waarvan Mol en Elshove mede aandeelhouders zijn.

www.fightclub-digital.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie