[Vacatures] MakerStreet zoekt een Content Marketeer
24-02-2021 14:15:47 | Door: Pie Kamau | hits: 1656 | Tags:

MakerStreet is per direct op zoek naar een:

Content Marketeer

Functieomschrijving

Of zoals we het zelf noemen: een marketing-kanon. 'BOOOM!'  Weer een fantastisch idee? Hier maak jij werk van! En van werken ben je niet vies. Dat mag ook wel, want uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor de content marketing -en strategie van maar liefst 8 verschillende specialistische digitale labels. Sounds like you? Lees gauw verder!

Wie zijn ‘we’?

Wij zijn MakerStreet. Een Amsterdams collectief van de allerbeste agencies dat samen naar digitale perfectie streeft. Wij geloven in specialisme. Uitblinken in je eigen vakgebied. Samen ontwikkelen we websites, apps, content en andere digitale oplossingen voor mooie merken en organisaties. Nou, oké dan: Albert Heijn, Achmea, Schiphol, Rabobank, HelloFresh en Spaces bijvoorbeeld. Om er maar een paar te noemen.

En wat ga jij dan doen?

Jij gaat ons laten groeien! En met ‘ons’ bedoelen we dan specifiek onze design -en development labels. Soda, Resoluut, Milkshake, Mr Koreander, TouchTribe, TechTribe, Webflight en Webflight Interim. Begint het nog niet te duizelen? Mooi. Want wij zoeken iemand die niet wegdeinst voor een beetje gezonde chaos. Sterker nog; ‘structure is your middle name’. Dit zie je terug in het door jouw ontwikkelde marketingplan. Maar ook in de content-kalender die je voor de verschillende labels gaat maken -en uitvoeren. Daarnaast ben je ook strategisch sterk, en een goede sparringspartner voor jouw marketing-collega(s). Want samen gaan jullie aan de slag om een ijzersterke propositie voor MakerStreet neer te zetten. 'BOOOM' again!

Verder behoort tot jouw takenpakket:

  • Het opstellen, bijwerken -en uitvoeren van een content-kalender, voor zowel MakerStreet als de losse labels;
  • Je kijkt kritisch naar de proposities van alle labels en schrijft verbetervoorstellen waar nodig;
  • Je publiceert persberichten, editorials, blogposts, whitepapers, social posts, webpagina's, handleidingen, nieuwsbrieven, vacatures en klantcases óf
  • besteed dit uit aan de juiste mensen in jouw netwerk;
  • Het verbeteren van de online vindbaarheid van MakerStreet en de onderliggende labels middels SEO;
  • Het uitzetten, aanleveren, analyseren, bijsturen, redigeren en rapporteren van public relations activiteiten;
  • Je organiseert webinars, kennissessies en andere toffe (vakinhoudelijke) events;
  • Je onderhoud contact met de media en breidt dit verder uit;
  • Je analyseert continue wat de exacte impact van jouw werk is geweest en stuurt hierop bij.


En om dit alles gestroomlijnd te laten lopen moet je zo af en toe ook ‘nee’ durven te zeggen. Maar hier ben jij niet bang voor, want jij staat je mannetje (of vrouwtje). In een pitch richting de partners, bij een onderhandeling met een extern bureau én tussen je collega’s op de vrijmibo ;-).

Functievereisten
Ook zet jij een vinkje achter de volgende punten:

  • De titel Content Marketeer staat al minimaal 3 jaar op jouw LinkedIn-profiel;
  • Je hebt affiniteit met design, development en alles wat ‘digital’ is;
  • Je bent klaar voor de tweede (of derde) stap in je carrière;
  • Jij hoeft niet bij de hand genomen te worden, spot zelf kansen en pakt projecten op;
  • Je hebt zowel een vlotte pen als babbel en bent niet bang om die te gebruiken;
  • Je snapt als geen ander hoe social media-kanalen in elkaar zitten;
  • Je hebt ervaring in Adobe creative suite, en creëert eigenhandig ‘pixel-perfect’ content;
  • Je bent niet bang om anderen aan te sturen en te begeleiden;
  • Je bent een fijne collega binnen -en buiten werktijd. Jij brengt de ‘fun’ in funnel ;-).

 

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Heel veel ruimte om jezelf te ontwikkelen;
  • Flexibiliteit en vertrouwen om de dingen op jouw eigen manier aan te pakken;
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken. Ook ná deze pandemie;
  • Een inspirerend (jawel) netwerk van bloeiende bedrijven en vakidioten;
  • Een fijne helemaal-van-deze-tijd werkplek, voorzien van veel groen, gezonde -en minder gezonde snacks én steengoede koffie;
  • Dagelijks verse lunch van Fred, onze eigen MakerStreet lunchroom;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 vakantiedagen, optie tot een pensioenregeling en een aandelen-plan;
  • Een iPhone, MacBook en al het andere wat je nodig hebt om uit te blinken in jouw vak;
  • Een hele hippe en slimme VanMoof fiets-van-de-zaak (oh jazeker);
  • Een hoop gefeest, (vakinhoudelijke) events en tripjes in binnen- of buitenland;
  • Geld, natuurlijk.

 

Nou, waar wacht je nog op? Hit die solliciteer button, typ een kek berichtje waaruit blijkt dat jij de beste content marketeer ooit bent en wie weet zien we jou snel. Solliciteer hier.

www.makerstreet.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie