Marcel Baas directeur en mede-eigenaar ZB
06-12-2018 09:35:06 | Door: Marianna Beets | hits: 2440 | Tags:

Marcel Baas wordt per 1 januari 2019 algemeen directeur en mede-eigenaar van ZB, allround bureau voor communicatie en content. Baas was tot voor kort algemeen directeur van Future Communication en Human Capital Group. Eerder werkte hij als communicatiemanager voor onder andere Deloitte, AFC Ajax, Twynstra Gudde en BPD. Baas zal met ZB-oprichter Robbert Zantinge de directie van het bureau voeren, waarbij Zantinge de rol van creatief directeur gaat vervullen.  

Met de overstap naar ZB gaat er voor Baas een langgekoesterde wens in vervulling.
Marcel Baas: “Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar met veel plezier leiding gegeven aan Future Communication en ben trots op wat daar in die tijd is bereikt. Toch heb ik altijd de droom gehad om de liefde voor mijn vak en het dragen van eindverantwoordelijkheid te combineren met zelfstandig ondernemerschap. Toen deze kans zich bij ZB voordeed, heb ik die met beide handen aangegrepen. Ik ken Robbert al jaren en verheug me op de samenwerking met hem en het team. We delen onze visie op het vak en ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan de verdere groei en ontwikkeling van het bureau.”

Robbert Zantinge, eigenaar en oprichter van ZB: “We hebben zeer succesvolle jaren achter de rug waarin we voor een breed scala aan opdrachtgevers hebben gewerkt en vele prijzen in de wacht hebben gesleept. Naast advieswerk op het gebied van communicatie lag de nadruk hierbij op opdrachten gerelateerd aan contentstrategie en –marketing. Ik ben ongelooflijk trots en blij met de komst van Marcel. Hij is een zwaargewicht in het vak en zijn komst als directeur en mede-eigenaar markeert de volgende fase in ons bestaan. We gaan samen onze propositie verbreden, het klantportfolio uitbreiden en ons merk versterken.”

Het doel van Zantinge en Baas is ZB te laten uitgroeien tot een integraal, allround adviesbureau voor communicatiestrategie en contentmarketing.

Macel Baas: “Hiermee spelen we nadrukkelijk in op de tendens om vraagstukken – op het gebied van profilering, positionering en reputatie – op een geïntegreerde wijze, vanuit beide vakgebieden, te benaderen. Zo wil ZB onderscheidend zijn in de markt en van nog grotere waarde zijn voor opdrachtgevers.”

www.zb.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie