Mary Hessing lanceert WOTH – Wonderful Things Magazine
05-09-2016 13:20:00 | Door: Ton Boom | hits: 11574 | Tags:

Eindelijk iets nieuws in het schap design en interieur. Dit blad schudt de boel ’ns lekker op. WOTH – Wonderful Things Magazine is niet alleen uitzonderlijk mooi vormgegeven, maar bevat veel eigen reportages, een prikkelende selectie van bijzondere huizen, een event-kalender met insiders tips, portretten en interviews met vooraanstaande ontwerpers en columns van mensen die iets te melden hebben.

WOTH – Wonderful Things Magazine is een initiatief van Mary Hessing (hoofdredacteur) en haar partner in crime Toon Lauwen (uitgever). Het nieuwe glossy blad is een onafhankelijke Nederlandse uitgave met ook een internationale, Engelstalige editie. WOTH verschijnt 6 keer per jaar en is vanaf 6 september te vinden bij AKO en Bruna winkels, kwaliteitsboekhandels en conceptstores in Nederland en België.

WOTH – Wonderful Things Magazine is een blad van, voor en over designliefhebbers. WOTH brengt een vleug optimisme over de creatieven, dingen en ideeën die het leven aangenaam maken. Mary Hessing maakt al jaren (woon)tijdschriften en heeft een persoonlijke voorliefde voor design, kunst, food en mode. Voor WOTH werkt ze samen met een team doorgewinterde vormgevers, journalisten, fotografen en stylisten.

Het eerste nummer van WOTH – Wonderful Things Magazine telt 164 pagina’s en heeft interviews met Sabine Marcelis, Sergio Herman, Ellie Uyttenbroek (Exactitudes), Ronald van der Kemp en Hannes van Severen (Muller van Severen). Verder beschrijft Wim Pijbes zijn ommezwaai van het Rijks naar Museum Voorlinden, Job Smeets (Studio Job) zijn jeugdliefde voor auto’s en Jaap Biemans (Coverjunkie) een selectie van magazine covers.

In WOTH no1 ook een reportage over het Arita House in Amsterdam, woonaccessoires met de natuur als inspiratiebron en een persoonlijk reisverslag van architectuurfotograaf Iwan Baan. Verder het huis van kunstenaar Ton of Holland, Casa Paolo e Roberta Cipolletta, het WOTH huis van Mary Hessing en Toon Lauwen, ’t beste van de Salone 2016 en Things to do; een internationale agenda met design-art-architectuur events.

De oprichters van WOTH hebben het magazine deels door crowdfunding gerealiseerd. Bijna 600 supporters kochten een los nummer, namen een jaarabonnement of steunden met een (anonieme) donatie. Daarnaast zijn 10 Founding Partners aan het magazine verbonden. Grafisch ontwerper Gert Dumbar tekende voor het logo en Jaap van Triest voor het typografische concept van de pagina’s.

www.woth.co

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie