MassiveMusic’s Heineken The Takeover wint drie EuBea Awards
26-10-2016 11:16:00 | Door: Katja Brokke | hits: 6031 | Tags:

Heineken’s interactieve muziekexperienceThe Takeover, ontwikkeld door MassiveMusic Amsterdam voor Heineken International, is wint bij de European Best Event Awards (EuBea).  Heineken en MassiveMusic hebben met The Takeover drie prijzen binnengehaald en werden bekroond tot winnaar in de categorieën Best Musical Event, Best B2C Event en Best Creative & Innovation.

De EuBea awards, dit jaar georganiseerd in Sint-Petersburg, worden jaarlijks uitgereikt tijdens het EuBea festival, een evenement dat prijzen uitreikt aan de beste live entertainmentconcepten en events.

The Takeover is een interactief evenement waarbij de bezoekers tijdens Heineken muziekevents beslissen welke tracks er worden gespeeld. Het publiek kan door middel van lichtgevende polsbandjes, die rondom de Heinekenfles geplaatst worden, bepalen welke volgende track gedraaid wordt. Tijdens stemmomenten verschijnen steeds twee muziektracks op grote schermen en het publiek kan de fles rood of groen laten oplichten terwijl de Heinekenfles in de lucht wordt gehouden. Een speciale camera registreert de stemmen en op de schermen verschijnt de winnende track welke direct naadloos in de set wordt gemixt. Het publiek bepaalt!

MassiveMusic bedacht voor Heineken een innovatieve methode om het publiek te betrekken bij het merk en de beleving naar een hoger niveau te tillen. Het muziekbureau ontwikkelde zowel het creatieve concept als de technologie en pioniert hiermee op het gebied van brand engagement tijdens muziekevents. 

Ondanks de complexiteit van het concept heeft MassiveMusic een relatief eenvoudige oplossing gevonden: alle techniek - muziek, visuals en lichtshow - komen samen op één laptop waarmee The Takeover tevens makkelijk inzetbaar is over de hele wereld. Vanwege het huidige succes zal Heineken de unieke publiekservaring nu in meerdere markten gaan aanbieden.

Luc van Stiphout, Account Director van MassiveMusic: “Van tekentafel tot dansvloer; The Takeover was te gek om aan te werken. Als ik tijdens de stemmomenten de bierflesjes omhoog zie gaan, realiseer ik mij dat het echt een fantastische belevenis is om aan deel te nemen. Het stemmen zorgt ook voor het gevoel dat het hele publiek tegelijk met elkaar proost, iedere track weer.”

Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship Manager van Heineken: “Liefhebbers van live muziek willen actief deelnemen aan een show en houden van verschillende genres muziek. The Takeover speelt hier feilloos op in zonder opdringerig te zijn.”

Credits:
Client: Heineken International | Responsible at client: Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship Manager | Account Director: Luc van Stiphout, MassiveMusic | Account Manager: Ebony Tuasela, MassiveMusic | Concept & Creative: MassiveMusic | Music supervision: MassiveMusic | Technical development: Showsync | Content Design & Production: Westframe | Animation: Boompje

www.massivemusic.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie