MassiveMusic en DixonBaxi werken samen aan rebranding Fox NL
17-08-2018 10:13:59 | Door: Max Vlugt | hits: 4460 | Tags:

Fox NL presenteert een hernieuwde brand identity. Er is voor een opvallende stijl gekozen, begeleid door een modern, elektronisch anthem geproduceerd door MassiveMusic.

DixonBaxi en MassiveMusic zijn samen aan dit project begonnen, en hebben zich gericht op de vraag hoe het Nederlandse voetbal klinkt. Beide teams, die ook al gezamenlijk werkten aan de rebrandings van zowel het Eurosport kanaal als de re-branding van de Premier League, kozen in samenwerking met een team van componisten uiteindelijk voor een rauwe benadering. 

DixonBaxi: "Het was geweldig om met MassiveMusic aan de audio-branding van FOX Sports Nederland te werken. Ze hadden de originele score gecreëerd, maar begrepen volledig de nieuwe strategische richting waarin het merk zich begaf - het doorgronden van de passies van de fans voor de ondersteuning van hun clubs. Ik denk dat we dé soundtrack hebben gecreëerd die weerklank vindt bij een nieuwe generatie supporters en die de energie en spanning van matchday weergeeft."

Credits:
Agency: DixonBaxi | Creative Director: Dan Capstick | Prod. Company: DixonBaxi (Broadcast design) | MassiveMusic: Sonic Branding, Broadcast Branding, Music Composition & Production, Sound Design

www.massivemusic.com
www.dixonbaxi.com
www.foxsports.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie