[MediaBelofte 2019] Voorgedragen!
25-09-2018 07:37:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 11232 | Tags:

Dit jaar wordt voor de vierde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.

1500 professionals in media en marketingcommunicatie kiezen de MediaBelofte 2019 uit een lijst van tien genomineerden. Met elke genomineerde doen wij een interview. Iedereen kan mediatalenten voordragen voor de longlist.

Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de verkiezing van MediaBelofte van het Jaar wordt uitgevoerd door MediaTest.

 

Hier staat een selecetie van de mensen die zijn voorgedragen voor de MediaBelofte 2019


Er is niemand zoals Gwen Gerritsen. Een jonge talentvolle dame die in januari bij MediaCom gestart is in de rol van Communications Executive. Gwen is nieuwsgierig, enthousiast, behulpzaam en ongelooflijk slim! Inhoudelijk is ze net een spons, ze wil alles leren, begrijpen en het morgen nóg beter doen. En dat doet ze vervolgens ook, want klanten zijn onder de indruk van haar expertise en servicegerichtheid. Niets is onmogelijk! Ook collega’s kunnen op Gwen rekenen, zo helpt Gwen collega’s die net gestart zijn de weg te vinden of teams die wat support nodig hebben in verband met een belangrijke deadline. Het voelt alsof Gwen al jaren onderdeel is van de MediaComfamilie, haar ontwikkeling volgen wij dus ook met een grote glimlach omdat zij een belangrijk profiel voor de toekomst heeft! Het is een feest om elke dag met Gwen te mogen werken op zowel inhoud als persoonlijkheid.

Freelance journalist Milou Deelen is een powerchick, Het voorbeeld voor iedere moderne man en de spreekbuis voor veel vrouwen. Ik nomineer haar voor haar werk als journalist, Youtuber, bladenmaker en opiniemaker. En het lef dat ze toont om onze platformen te gebruiken voor een boodschap en die niet bij iedereen aanslaat, maar voor een nieuwe generatie superbelangrijk is.

Marieke Gieling is jong en heeft al veel stappen gemaakt binnen Wavemaker. Begonnen als AV planner, is het digitale landschap haar nu ook niet meer vreemd. Zij is dus echt de mediaspecialist van de toekomst waarbij er geen silo’s meer zijn van TV, Video en Digitaal, maar kan ze strategisch denken over alle kanalen heen.

Baba Touré. Managing Director bij Hammerfest. Met zijn social bureau bestormde Baba het afgelopen jaar de top drie van de SAN New Kids on the Block verkiezingen. Daarnaast zet Baba zich als bestuurslid van RA*W in voor jong talent in de reclame-industrie. Iemand met een hart voor ons vak die er alles aan doet om er voor te zorgen dat ook anderen de liefde ervoor zullen voelen. Wat mij betreft een absolute belofte!

Dominique Voss, Ron Mauer, Nikkie Serrarens en Marenthe Burgers vormen samen met hun docent het kernteam van De rest van Nederland - Derestvan.nl. Ze zijn drukdoende hét persbureau te worden met verhalen over Nederland buiten de Randstad. Eind november presenteren zij zichzelf op het Media van Morgen-congres. Deze startup is het idee van één docent en vier studenten. Docent Karel Smouter is erg onder de indruk van de toewijding, creativiteit en durf die deze studenten aan de dag leggen. In een paar maanden tijd hebben ze vanuit het niets een startup opgetuigd, inclusief vier deelredacties in het Noorden, Zuiden, Oosten en Midden van Nederland. Je gaat nog veel van hen horen!

Lesley-Ann Schilte, senior socialmediaspecialist bij MediaScience, is één van de weinige specialisten in Nederland die volledig Facebookgecertificeerd is (Blueprint certificatieproces). In Nederland zijn er volgens Facebook zelf maar een handvol mensen die deze certificatie hebben weten te behalen. Naast deze prestatie is Lesley-Ann dagelijks druk bezig met het signaleren van kansen voor klanten, het challengen van de status quo (lees Facebook) en de MediaSciencestrategen om het maximale uit alle socialkanalen te halen. We vragen vaak om feedback van onze klanten en dan horen we in 100 procent van de gevallen hoe zij de expertise, inzichten en het vermogen zich in te leven in de challenges van de klant enorm waarderen. Daarnaast geeft Lesley-Ann kennissessies over social media zowel aan hogescholen als intern en ondersteunt ze dagelijks de social juniors en mediors met hun campagnes. Als er een Nederlands Beloftenelftal zou zijn voor de media, dan zou ik haar daarin zeker opstellen.

Simone Hoogenbosch is twee jaar geleden, direct naar haar studie Communicatiewetenschap aan de VU, gestart als Trainee AV Consultant bij MAGNA. Ondanks het pittige traject heeft Simone meteen een vliegende start gemaakt. Simone is super leergierig, enthousiast, analytisch en nieuwsgierig en laat zich de kaas niet van het brood eten. Ze draait haar hand niet om voor het ontwikkelen van zowel tv- als radiostrategieën voor diverse klanten. Ze laat haar creativiteit daarbij de vrije loop. Menig klant heeft ze al weten te overtuigen van de juiste strategie en met succes als resultaat. Klanten worden wekelijks door haar op de hoogte gehouden van alle ins & outs op het gebied van tv & radio en inmiddels heeft Simone zich weten te promoveren tot AV-consultant. Simone blijft zich in hoog tempo verder ontwikkelen; is een echt mediadier en is zeker iemand waar we nog veel meer van gaan horen!

Nick Hansen Wagensveld heeft zijn eerste werkervaring opgedaan bij de Hoge School Leiden waar hij een expert bleek te zijn in communicatie rondom de werving van nieuwe studenten en medewerkers. Deze kennis bleek, toen hij ruim een jaar geleden de overstap maakte naar Initiative, van grote waarde. De manier waarop Nick zijn kennis heeft kunnen overbrengen aan de universiteiten door enerzijds gedegen media-advies te geven en anderzijds inspirerende kennissessies te faciliteren, maken dat hij niet meer alleen de expert is op onderwijsmarketing binnen Initiative, maar zeker ook daarbuiten. Ook aan andere klanten, zoals het Voedingscentrum Nederland, laat hij zien een volwaardige media-expert te zijn die van de verschillende digitale mogelijkheden een sterk geheel weet te maken. En met zijn onuitputtelijke energie zorgt Nick voor veel meer. Hij is proactief, verhoogt het niveau van rapportages, is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden én zorgt voor meer structuur en overzicht, zodat de output van de campagnes beter beoordeeld kan worden. En er een continu leer- en optimalisatieproces plaatsvindt. Al met al is Nick een energieke topper en bovendien een hele leuke collega!

Nisrine Sahla is de stille kracht achter de NOS stories, lees: het belangrijkste initiatief van de NOS waarbij ze zich richten op jongeren tussen het jeugdjournaal en 21 jaar. Ook wel de Obamageneratie genoemd. Waarom ze op de lijst hoort? Ze is van een nieuwe generatie die niet meer praat over integratie maar het is: Welkom generatie z. Ze onthulde onder meer de exposegroepen op Telegram en maakt samen met een klein team superrelevante nieuwsvideos.

Aaron Spijkers, Programmatic Lead bij Kinetic. Vorig jaar volgens mij al talent bij de programmatic awards, dus eigenlijk is ie deze categorie al ontstegen? Desalniettemin wil ik hem wel noemen aangezien hij onbevangen en proactief zijn rol bij Kinetic vervult en daarbij ook soms het lef toont om binnen Group M over de grenzen te kijken vanuit zijn liefde voor het digitale vak. Daarnaast is het gewoon ook een aardige vent!

Haar collega's omschrijven haar als enthousiast, ambitieus en doortastend. Eva van Riet is werkzaam als redacteur op de videoredactie van De Telegraaf. Zij maakt videocontent voor VROUW-tv op de website vrouw.nl. Hierbij werkt zij intensief samen met de redactie van de pagina VROUW en VROUW Magazine. Eva is een veelzijdige dame met veel interesses, zoals actualiteiten, entertainment en fashion. Zij is verantwoordelijk voor het opzetten en plannen van specials op telegraaf.nl, zoals School in de Stress, een programma over een basisschool. Daarnaast is zij de drijvende kracht achter een wekelijks magazine over het populaire programma Boer Zoekt Vrouw. Na een studie journalistiek aan de Hogeschool van Utrecht en de Vrije Universiteit van Amsterdam leerde Eva de fijne kneepjes op het gebied van documentairen bij Hunter City College in New York. Na haar opleiding werkte Eva als stagiaire bij RTL Boulevard, als camera-journalist en researcher bij RTV Utrecht en bij SBS Shownieuws was zij redacteur. Voor de VARA maakte zij samen met Lotte Debeij een documentaire over de toenmalige minister Gerd Leers. 

Hannan Mahamud, campaign manager bij UM, is de nieuwe en verfrissende smaak die we in medialand nodig hebben. Hannan is autenthiek, grappig en vooral ook heel goed in haar werk. Weet als geen ander hoe de millennial in elkaar steekt en hoe je daar met media mee om moet gaan. Ze heeft een enorme dosis energie, is superambitieus, wil continu leren en weet de klant en haar collega’s echt te challengen. Daarnaast is ze oprecht maatschappelijke betrokken en zijn we door een doordacht idee van haar een intensieve samenwerking aangegaan met een VMBO-school, om onze eigen kennis en kunde, netwerk en mensen in te zetten voor anderen. PS.: Ze staat ook nog eens in de kleurrijke Top 50 voor gamechangers in diversiteit!

Havas Media heeft al vier jaar de eer om onder meer samen met de PMA studentenworkshops te geven. Studenten komen langs, krijgen een briefing, case en uitleg en dragen hun strategie uiteindelijk in een spannende finale voor met als uiteindelijk doel samen met medestudenten te strijden om De beste Mediastrategie. Verreweg de beste en origineelste strategie kwam één jaar geleden van Suzanne Bohlander. Hoe zij zichzelf tegenover 100 studenten, docenten en coryfeeën uit de mediabranche presenteerde, leek alsof ze al tien jaar mediaervaring achter haar net doorgekomen verstandskiezen had. Ze won deze wedstrijd dan ook glansrijk. Havas Media heeft haar vervolgens meteen een contract aangeboden en inmiddels is ze al een essentieel onderdeel van de teams die werken op A-merken als Disney, Thalys, Emirates en Kia. Belofte is ze op papier nog steeds, in praktijk een ervaren kracht die weet waar ze mee bezig is en mediaplannen naar een hoger niveau kan tillen. En hiernaast uiteraard haar taken met verve uit voert. Dit gecombineerd met een eeuwige lach op haar gezicht en een gezonde dosis millennialbijdehantie, maken haar tot een geliefde en uitermate collegiale collega die het nog heel ver gaat schoppen in deze branche.

Zelden komt het voor dat Havas Media een stagiar met tranen in de ogen uit zwaait. Dit gebeurde wel bij Ignita van den Braak. Ignita kwam bij Havas Media al op wat latere leeftijd stage lopen, dit na een opmerkelijke carriereswitch. Ze was immers eerst stewardess (!). Deze functie inruilen voor een stage op de adops/data-afdeling van Havas Media vergt moed en doorzettingsvermogen. De stap van tax free, piloten en de glitter en glamour van het luchtvaartleven, naar pixelling, traffic, livegang en datamanagement is immers erg groot. Ignita deed het, en slaagde glansrijk. Na haar stage wilde Havas Media haar dan ook ook dolgraag behouden, maar de Supperclub Cruise was ons voor en kaapte haar weg. Gelukkig niet voor lang! Ignita keerde namelijk dit jaar alsnog terug bij Havas Media toen ze inzag dat je bij Havas Media, naast alle feestjes, borrels en andere hilariteiten, ook heel veel kunt leren in een hele korte tijd. En snel kunt groeien als je wilt en de motivatie hebt. Inmiddels acteert ze als nooit weggeweest en is ze al een essentieel onderdeel van het team dat werkt op A-merken als Hyundai, Hugo Boss, Swarovski, Remia en Lactalis. Haar social skills combinerend met een mathematisch inzicht en haar accounttaken met traffic kennis. Daarnaast uitermate gezellig, toegankelijk, eloquent en staat altijd voor iedereen klaar. Havas Media is dus blij dat ze weer aan boord is. En dat ze voorlopig bij hun blijft. Kiezen voor jezelf en een andere carrière ambieren en daar ook nog glansrijk in slagen. Dit maakt haar een belofte. En wel een hele grote.

Jade Jacobs is sinds 2018 in dienst bij activatiebureau Kumpany als creative concepter. Afgestudeerd aan de hogeschool voor de kunsten in Utrecht is Jacobs is een typisch 2018 multitalent. Ze combineert een groot oorspronkelijk creatief vermogen met een messcherp klantinzicht. Denkt volstrekt middelenvrij van live activaties in de breedste zin van het woord tot social content. Weet binnen een etmaal een klantbriefing om te zetten tot een handvol zinnenprikkelende concepten. Kan uit de voeten met alle design vormen en heeft energie voor vijf. Een creatief directeur in de dop waar Kumpany iedere dag blij mee is.     

Marieke Scholten, Strategic Insights Manager. Strategen groeien niet met bosjes aan de boom en als ze groeien dan gaat het langzaam. Dat geldt niet voor Marieke, een steengoede strateeg die trends durft te duiden en data kan gebruiken. Ze leerde het vak bij Etcetera.

Berna Toprak, redacteur bij WOMEN Inc. is de aanjager van de coalitie inclusiviteit binnen de media. Ze heeft het voor elkaar gekregen om RTL, NPO, VICE en vele andere mediapartijen om tafel te krijgen en inzichtelijk te maken wat de noodzaak is van meer kleur op tv en hoe we stereotyperingen over seksuele voorkeur en sekse kunnen bestrijden.

Max van den Broek is een veelzijdige videoredacteur bij De Telegraaf. Hij maakt video's die te zien zijn op telegraaf.nl en de app van De Telegraaf. Ook zorgt hij ervoor dat het Youtubekanaal wordt voorzien van de beste content. Meestal is Max op de redactie te vinden, maar voor een interview draait hij ook z'n hand niet om. Onlangs sprak hij met Youtubers Kelvin Boerma, Rutger Vink en Jill Schirnhofer over hun rol in Elvy's wereld: so Ibiza. Max is een groot fan van Wie is de Mol. Natuurlijk maakte hij als kijker een video voor de website van De Telegraaf. Toen Max studeerde was hij redacteur bij Een Mol in Limburg, een Limburgse variant van Wie is de Mol? Ook was hij als producer betrokken bij de sportfilm Uit de tijd. Max is een multimediaal talent die zijn kennis en enthousiasme voor social media en Youtube dagelijks toepast in zijn werk bij de videoredactie van de grootste krant van Nederland.

Marlisa Docter, Connection Planning Unilever bij Mindshare. Een talentvolle strateeg en projectdrager. Helpt Unilever samen met haar Minsharecollega’s naar een fase in media en online. 

Eva Schröder werkt sinds anderhalf jaar als online mediaplanner bij Abovo Media en verdient het sowieso om genomineerd te worden. Waarom? Omdat ze in die tijd bewerkelijke klanten volledig op eigen initiatief heeft omgedraaid in klanten die zeer tevreden zijn met haar advies. Daarbij bedient ze als online planner een groot en divers klantenpakket ook crossmediaal als het nodig is. Kortom, een ambitieuze planner die vakkundig met veel energie haar klanten proactief voorziet van advies. Wat wil je nog meer?

Collega-bestuurslid bij RA*W; Stefan Bothoff. Na een periode bij OMD nu ruim een jaar werkzaam als socialmediamanager bij Vodafone Ziggo. Brengt Vodafone Ziggo wat betreft social naar een volgend niveau. Ik zie Stefan binnen social als een van de grootste talenten van Nederland. Hij snapt het medium, is altijd goed op de hoogte van ontwikkelingen en vooral belangrijk; heeft een sterke visie op waar het medium zich naar toe beweegt. Naast zijn functie bij Vodafone-Ziggo zet hij zich via RA*W actief in op talentontwikkeling binnen de Nederlandse creatieve industrie. 

Jesse Moes is een jonge creatief die onlangs is gestart als junior creative  bij N=5. Veel geziene gast bij Jonge Honden, RA*W University én RA*W. Won binnen twee weken een Jonge Hondenpitch voor Vandebron, en gaat dus naar Cannes!,  én een RA*W LAB voor Oxfam Novib. Iemand die dus naast zijn baan veel tijd investeert in zichzelf ontwikkelen en daarbij wint, dat klinkt voor mij als een mediabelofte bij uitstek.

Lotte Hillen, strategieconsultant bij UM, is absoluut een talent, afgelopen jaar is ze uitgeroepen tot Amma-mediatalent van het jaar. Ze zit in de IAB contentmarketing taskforce en gaat komend jaar ook in de amma-commissie zitten. Lotte is een driver, ziet kansen en pakt die op. Dit doet ze gedreven en vakkundig met een goed resultaat. Verder is ze een fris en prettig persoon. We gaan nog veel van haar horen.

Martine Hardeveld is ruim een jaar geleden bij Initiative begonnen als junior digitalcampagnemanager en ze heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een volwaardige gesprekspartner voor haar collega’s en haar klanten; onder meer Spadel, HAK en LEGO. Ze is super leergierig, nieuwsgierig, stelt de juiste vragen, durft te challengen en is zo altijd bezig om zichzelf te ontwikkelen. Maar ze verliest daarbij nooit het belang van haar klanten of interne collega’s uit het oog. Martine heeft zichzelf eigenlijk in een heel korte tijd onmisbaar gemaakt. Collega’s en klanten lopen met Martine weg en of het nou gaat om display, video, social of een vernieuwende samenwerking met influencers; Martine regelt het, met veel passie en enthousiasme!

Tobias Vermeiren, sytrateeg bij UM, is een creatieve denker met hoge mate van interesse voor online en kennis gedreven creatie. Bj IPG Mediabrands is hij gestart bij Super Digital als online specialist met een liefde voor creatie. Om die reden heeft hij de stap gemaakt naar UM en UM studio’s om zich verder te ontwikkelen als strateeg. We noemen hem vaak onze jonge hond: we zetten hem dan ook graag in op projecten die moeten slagen. Zijn driver: Mooi werk maken samen met onze mooie klanten! Tobias heeft ook hard voor de zaak, mede dankzij hem hebben we onze interne communicatie app MediaFriends in het leven geroepen.

Michael Kloosterhuis, Digital Display & DOOH Consultant bij Traffic Builders. Ook weer een jonge vent die echt met zijn vak bezig is. Michael beseft dat ie al heel veel weet, maar er nog steeds zoveel meer te leren is. Leuk om te zien dat hij het lef toont om dingen te doen die ook soms buiten het comfort ligt van wat en wie hij kent en weet. Zo neemt hij soms de pen ter hand om een artikel te publiceren in Emerce en ook dat toont aan dat hij kwetsbaar kan zijn en lef toont. Inhoudelijk sterk, leergierig, iemand om in de gaten te houden.

Manon Bogman, marketingdata-analist bij Exterion Media. Altijd lastig om eigen mensen in dit soort zaken naar voren te schuiven, want gelukkig hebben we er meer van en ik wil ze ook niet kwijtraken (je bent gewaarschuwd!), maar Manon is direct uit de schoolbanken hier terechtgekomen en zo intens blij als ze met cijfers mag klooien. Ik ken weinig meiden die zo blij kunnen worden van BI-tools, sql en allerlei ander zaken die ik werkelijk niet begrijp. Altijd scherp, altijd tot in detail kloppend, een bruggenbouwer richting onze sales- en productproposities, zeker nu onderbouwing van wat we doen en wie we bereiken steeds belangrijker wordt. Iemand waarvan je inhoudelijk en als mens meteen blij van wordt als je d’r tegenkomt.

Client Manager Brigit Moens van Wavemaker is van alle markten thuis, heeft altijd alle zaken onder controle wanneer iedereen de weg kwijt is en klanten lopen dan ook met haar weg! Ze is digitaal sterk onderlegd, is creatief met tv, print en out of home en weet daardoor altijd een verrassende vertaalslag te maken naar de doelstelling van de klanten.

Frank Jansen, Communication Planner bij Carat. Frank is analytisch sterk, neemt makkelijk kennis in zich op en wil graag vooruit lopen. Daarnaast gaat Frank geen discussie uit de weg en weet collega's en klanten te challengen om het maximale resultaat te behalen. Innovaties zoekt hij op en duikt wanneer nodig zelf in de tools om de onderste steen boven te krijgen. Met een kritische blik kijkt hij naar het vak en neemt niets voor lief. Tot slot, Frank is de nummer één qua presentaties op Carat Inspiration Friday, waarbij hij z'n collega's weet te prikkelen terwijl men geniet van een biertje en bitterbal op de vrijdagmiddag. 

Esther Lange, campagnemanager bij UM Nederland. Esther is een Campaign Manager die je wilt hebben! Hard werken, neemt de leiding in een team en zorgt dat specialisten altijd kwaliteit leveren. Dit zorgt ervoor dat onze klanten goede en originele mediaplannen ontvangen. Van een digitale campagnemanager is Eshter in 2018 een allround campagnemanager geworden en kan zij nu ook advies geven over tv, radio, print en DOOH. Dit maakt haar zeer compleet! Maar naast dit alles is Esther vooral een zeer fijne collega om mee te werken.

Fleur Veen, accountmanger bij Exterion Media. Talent zegt iets over aangeboren kwaliteiten waarin iemand zich onderscheid ten opzichte van anderem en dan daarna wat iemand met deze kwaliteiten doet en hoe hij/zij deze ontwikkelt. Als ik kijk naar Fleur dan is het ongelofelijk knap hoe zij zich in twee jaar tijd heeft ontwikkeld bij ons. Ondanks haar leeftijd is ze bij Exterion Media verantwoordelijk voor het grootste klantenpakket en naast het feit dat ze regelmatig targets overschrijdt, slaagt ze er in elke dag weer toegevoegde waarde te leveren aan haar bureaus en adverteerders. Met haar passie voor mediaonderzoek en presenteren heeft ze als accountmanger de rol die haar past als een jas. En ondanks haar jonge leeftijd wordt ze door onze relaties gezien als meer dan volwaardig sparringpartner. Waarin onderscheid Fleur zich ten opzichte van andere jonge accountmanagers? Ze is van nature ongelofelijk nieuwsgierig. Dit resulteert in een oprechte interesse naar mens maar ook naar de problematiek waar haar relaties dagelijks mee te maken krijgen. Ook is ze vaak in staat om met een gepaste oplossing voor de dag te komen. Dit gekoppeld aan haar flair en kennis en kunde betreft (D)OOH zorgt ervoor dat ze ondanks haar jonge leeftijd de perfecte ambassadeur is voor Exterion. 

Roy Streppel, Client Service Director bij Traffic4u. Binnen de zeven jaar dat Roy werkzaam is in online media bij Traffic4u, is hij doorgegroeid van stagiair naar Client Service Director en tevens MT-lid van Traffic4u. Hij is commercieel verantwoordelijk voor diverse klanten zoals onder andere KPN en Catawiki en leidinggevend verantwoordelijk voor ongeveer 20 mensen verdeeld over twee teams. Een hele knappe prestatie op zijn leeftijd. Ik ben enorm trots en blij om hem in mijn team te hebben en voorspel een mooie toekomst voor Roy in (online) media en marketing. 

Justus Wever, Performance Marketing Director bij Traffic4u. Na een jaartje bij Athleteshop.nl verantwoordelijk geweest te zijn voor de volledige marketing, is Justus weer terug bij Traffic4u. De inhoud van online marketing trok hem toch meer. Als Performance Marketing Director en MT-lid, is hij verantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van de dienstverlening van Traffic4u. Met zijn team van specialisten zorgt hij voor state of the art consultancy richting onze klanten. Ik ben enorm trots en blij om hem in zijn team te hebben en voorspelt een mooie toekomst voor Justus in (online) media en marketing.

Djordy van Etten, Content Creative bij Yune. Vanwege zijn achtergrond als Head of Production bij Dorst en Lesser beschikt Djordy van Etten over de juiste ervaring en competenties als content creative. Precies waar het vak nu om vraagt. Niet te veel leunen op bestaande conventies, daar is in de wereld van social geen tijd voor. Van Etten denkt daarom niet in hokjes, maar is een allround contentmaker én nog belangrijker: een liefhebber. Liefhebbers drijven op intiuïtie. Dankzij dat instinct weet hij slimme verbanden te leggen tussen creatie, productie en het commerciële belang van een klant, maar weet hij bovenal, dankzij een gezonde kritische houding, vlijmscherp uit te leggen waarom sommige creatie niet goed genoeg is. Daarmee is hij niet alleen een serieuze sparringspartner voor collega's en klanten, maar tilt hij de creatie naar een hoger niveau en brengt hij het vak verder. Daarom is hij de Mediabelofte van 2019. 

Geert-Jan Telkamp, Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep. Geert-Jan is iemand die al op jonge leeftijd heeft begrepen dat verandering noodzakelijk is, de enige constante factor is verandering. Iemand die echt snapt wat een klant wil en altijd outside-in werkt. Goed gebekt en niet bang om tegen heilige huisjes aan te trappen in de organisatie. Alles challengen. Een paar jaar binnen, nu al director van ons medialab Brand Concepts. Energiek, geestig en gedreven, de wil om te winnen. En iemand die ook daadwerkelijk levert. Met recht een toptalent en belofte voor 2019.     

Wadie El Fakhari, senior pr-consultant bij UPR Netherlands: Wadie is gedreven, gepassioneerd en werkt keihard voor zijn klanten. Naar mijn mening verdient hij een award omdat hij een echte vakman is en gezien mag worden. 

Helene Christelle: columnist voor OneWorld, Vogue en de Volkskrant. Ze publiceert over feminisme, diversiteit en politieke emancipatie van jongeren met een Afrikaanse migratieachtergrond. Daarnaast is ze mede-oprichter van I am Shero. Ik vind haar ontzettend inspirerend. 

Jill Rodenrijs, socialmediaspecialist bij MediaCom Beyond Advertising. Jill is een echte Go-Getter die weet wat ze wil. Deze slimme ambitieuze jongedame neemt de touwtjes van haar carriere stevig in eigen handen. Met haar leergierigheid, liefde en passie voor het vak kijkt ze metaforisch gezien niet naar de straat maar naar de hele stad. Jill is zo iemand die je in je team wilt hebben. 

Dirk Jan de Krom, conceptproducer bij Achtung en mede-operichter van Adnight, is begonnen tijdens zijn studie met een parttime baan bij Glasnost als pr-consultant. In dezelfde periode maakte hij zich in het bestuur van RA*W University sterk voor de industrie door een brug te bouwen naar aankomende talenten. Zo zorgde hij ervoor dat de talenten de weg wisten te vinden naar de creatieve industrie. Na afronding van zijn studie begonnen bij Achtung en onder andere betrokken geweest bij de succesvolle Robopak Volkswagencampagne. Naast zijn fulltime baan ook mede-oprichter van Adnight. Inmiddels met de derde editie voor de deur een begrip in de reclamewereld en een mooi visitekaartje van de branche naar de buitenwereld. Kortom, iemand die al veel betekend heeft voor de industrie en waarvan ik nog veel verwacht. 

Fotograaf, model, influencer, digital creatieve, retoucher, socialmediamanager... Rachel Ecclestone is het allemaal en waarschijnlijk vergeet ik nog de helft. Met een Instagramaccount met bijna 100.000 followers, waarbij ze alle content geheel zelf creëert, is Rachel wat mij betreft een ultiem mediatalent. Naast haar professionaliteit is Rachel bovenal ontzettend bescheiden en sympathiek.

Liselot Claeys is zo iemand die zich altijd voor 110 procent inzet. Ambitieus, professioneel en leergierig. Liselot begon vier jaar geleden als stagiair en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot volwaardig account manager bij TBWA\NEBOKO. Daarnaast ook nog actief als bestuurslid van RA*W, waar ze zich inzet voor jong reclametalent. 

Britt Boss maakt als Market & Media Analyst deel uit van het strategieteam van Isobar en maakt daarnaast ook nog deel uit van Isobar's MarCom team. Ze is enthousiast, analytisch, ambitieus en weet data om te zetten in waardevolle insights. Bovendien heeft Britt een sprankelende persoonlijkheid en een no-nonsense mentaliteit.  

Simone Monster gaat als een speer bij UM. Begonnen als campagnemanager en onlangs gepromoveerd tot mediaconsultant. Simone is het type niet lullen maar poetsen. Zij krijgt dingen echt voor elkaar, zowel intern als bij de klant. Simone is heel nieuwsgierig en wil elke dag beter zijn dan de dag daarna. Een kei in haar vak, maar kan ook verder kijken dan media. Ze heeft een enorme dosis energie en ambitie en legt de lat voor zichzelf altijd net iets hoger dan die van de ander. Ze is niet voor niets door ons internationale netwerk geselecteerd om een vanuit een talentenprogramma een paar maanden bij Mediabrands Zuid-Afrika te gaan werken.

Souad Bouali, zelfstanding mediaondernemer bij Mondain: Souad, een veelbelovende jonge mediaondernemer uit Amsterdam. Met haar passie voor illustreren, ontwerpen en vormgeven heeft ze voor veel toonaangevende merken gave creaties gemaakt. Etos Nederland en modemerk QIFESH mag ze rekenen tot haar klanten. Veel waardering heeft ze ook voor haar MKB-klanten. Ze zet net dat stapje extra voor hen en dat resulteert in een Facebookpagina vol lovende recensies. Ieder bedrijf wil klanten omzetten in fans en dat lukt Souad op de een of andere manier elke keer weer. Ze heeft gezondheidswetenschappen gestudeerd, iets totaal anders dan media. Ondanks dat, heeft ze haar passie laten spreken en gekozen voor wat haar echt gelukkig maakt. Met haar creatieve geest maakt ze van elk idee ware artwork. Van promovideo’s tot complete huisstijlen: deze powerwoman doet het allemaal. Ook geeft ze tekencursussen aan kinderen tot vijftien jaar en volwassenen waar ze in slechts twee dagen leren ontwerpen en illustreren. Souad laat zien dat je met hard werken, een persoonlijke benadering en een flinke dosis lef een mooi bedrijf kunt opbouwen. Een dame met pit en een aanstekelijke enthousiasme. Deze eenpitter verdient het om mediabelofte 2019 te worden. Want hoe bijzonder is het als dit keer een zelfstandig ondernemer die prijs in ontvangst mag nemen? Kies dus voor deze topper. 

 

 MediaBelofte en DeMedia100 worden gesponsord door