[MediaWeek] TMG lanceert VNDG | Kijktijd in september daalt met 10 procent | KLM lanceert de KLM Media App
20-10-2016 22:06:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1548 | Tags:

Nieuwsoverzicht media en marketingcommunicatie | woensdag 5 - woensdag 12 oktober 2016

Woensdag 5 oktober. Comedy Central haalt The Roast of... naar Nederland. De eerste die wordt geroostyerd is Gordon. Daar zullen veel mensen naar uitkijken.

Donderdag 6 oktober. TMG kondigt de lancering van digitaal videoplatform VNDG aan. Wel niog even wachten: "Vanaf het voorjaar van 2017 gaat het nieuwe online videoplatform Telegraaf VNDG van start. De consument krijgt hiermee on demand, overal en altijd, toegang tot grotendeels gepersonaliseerd nieuws via ieder device."

Dinsdag 11 oktober. Het zat er al aan te komen: september was een slechte maand voor televisie. De uitzonderlijke hittegolf in het eerste deel van september gaf het nieuwe televisieseizoen een grotendeels valse start. De kijktijd daalde van 182 minuten september vorig jaar tot 164 minuten september dit jaar, een daling van 9,9 procent.

KLM lanceert de KLM Media App. Deze app biedt passagiers via hun smartphone of tablet toegang tot een reeks van internationale kranten. Het aantal kranten dat de reiziger kan downloaden is afhankelijk van zijn reisklasse en Flying Blue niveau.


Kijk hier naar alle edities van van MediaWeek


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie