Mercurs: twee nieuwe categorieën en inzendingen van start
16-08-2018 15:50:00 | Door: Maarten Hafkamp | hits: 4048 | Tags:

Bij de Mercurs 2018, de tijdschriftenprijzen van het jaar, kunnen we dit jaar twee nieuwe categoriën tegemoet zien. De Introductie van het Jaar is de eerste: zowel zelfstandige (print of online) magazinemerken als extensies en spin-offs van bestaande magazinemerken die in het afgelopen jaar zijn geïntroduceerd, komen in aanmerking voor deze Mercur.

Daarnaast is de Partnership van het Jaar Mercur bestemd voor succesvolle commerciële samenwerkingen. Denk hierbij aan partnerships tussen een uitgeverij/magazinemerk met een mediabureau of adverteerder of tussen uitgeverijen/mediamerken onderling.

Donderdag 13 december is de uitreiking van de Mercurs 2018. Het thema dit jaar is Media in Motion. Dat haakt in op de veranderingen in de tijdschriftenbranche waarbij het magazinemerk in almaar nieuwe vormen op verschillende platforms verschijnt. Dit zet ook de Mercurs in beweging, kortom: Media in Motion.

 De acht categorieën waarvoor vanaf vandaag kan worden ingezonden zijn:

Magazinemerk van het Jaar
Introductie van het Jaar
Artdirection van het Jaar
Hoofdredacteur van het Jaar
Reportage van het Jaar
Cover van het Jaar
Partnership van het Jaar
Belofte van het Jaar

In totaal worden er 13 december 10 Mercurs uitgereikt. Voor de categorieën Mercur d’Or/LOF-Prijs en Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar, kan niet worden ingezonden.

De nominaties voor de Mercurs worden 15 november bekendgemaakt.

www.mercurs.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie