Mobile Interaction Company trekt nieuwe investeerders aan
10-07-2017 10:47:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2742 | Tags:

Bedrijf zet in op groei media-activiteiten en ontwikkeling Saas-model

Mobile Interaction Company (M.I.C), wereldwijd leverancier van mobiele interactie-campagnes heeft zijn eigen vermogen versterkt met een vervolginvestering van een half miljoen euro van een strategische investeerder.

Daarnaast verkoopt de Nederlandse VC Brooklyn Ventures zijn meerderheidsbelang aan de nieuwe investeerder en de founder van het bedrijf, Jeroen de Rooij. Brooklyn Ventures heeft de angel funding verzorgd in de beginfase van M.I.C. Daarnaast hielp de investeerder bij het opzetten van kantoren in Mexico, Johannesburg en Praag.

Brooklyn Ventures zal alleen een belang houden in de snelgroeiende media-activiteiten van M.I.C.
 
Mobile Interaction Company (M.I.C) heeft in Nederland onder meer RTL, SBS6 en Talpa als klant. M.I.C levert diensten, waarmee deze mediabedrijven contactmomenten met kijkers en luisteraars optimaal kunnen benutten.

Dit doen ze door kijkers en luisteraars relevante content te geven, terwijl ze zelf meer sponsoropbrengsten genereren.

Kijkers van de finale van The Voice Kids en Holland's Got Talent kregen na het stemmen op een kandidaat extra informatie over de kandidaat en interessante aanbiedingen op hun mobiele telefoon.

Jeroen de Rooij, ceo van M.I.C.: “Op deze manier kunnen onze klanten met behulp van ons een mooie propositie bieden aan adverteerders en tegelijkertijd meer waarde brengen aan hun kijkers en luisteraars.”

M.I.C richt zich op grote bedrijven, maar wil zich met de investering ook (internationaal) richten op MKB-bedrijven als hotels en uitzendbureaus.

Voor deze groep ontwikkelt het bedrijf een Saas-platform, waarop klanten zelf hun campagnes voor communicatie met klanten kunnen aanmaken en beheren.

www.mobileinteractioncompany.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie