Moederbedrijf Pearle en Eye Wish koopt Zonnebrillen.com
27-11-2017 12:49:28 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 2855 | Tags:

GrandVision Benelux kondigt de overname van Zonnebrillen.com aan. Met deze strategische overname die per 1 december effectief zal zijn, versterkt GrandVision Benelux haar online positie in Nederland en België door het toevoegen van een additioneel onlinekanaal. De overname draagt bij aan het verstevigen van haar geïntegreerde omnichanneldistributiestrategie en vergroot het online aanbod.

De optiekketen met ruim 800 Pearle, Eye Wish en GrandOptical winkels in Nederland en België richt haar blik bewust op een online uitbreiding. Dit sluit naadloos aan op de digitale roadmap van GrandVision Benelux. De toevoeging van Zonnebrillen.com past in de overkoepelende omnichannelstrategie van het beursgenoteerde bedrijf. Het heeft zich de afgelopen periode sterk gefocust op de online positionering in de 44 landen waar ze actief is. Door deze overname kan het de omnichannelervaring voor haar klanten verder optimaliseren en kan het ook nieuwe doelgroepen een passende oplossing bieden. 

Het ondernemende Zonnebrillen.com is een aanvulling op het huidige portfolio, om effectief in te spelen op de veranderende vraag vanuit de consument. Zo doet de Nederlandse consument steeds vaker en gemakkelijker online-aankopen. De overname van Zonnebrillen.com met een duidelijke digitalstrategie voorziet daarin. Ook zorgt de overname ervoor, dat GrandVision aan de wens van de consument tegemoet komt om altijd en overal te kunnen kopen. Bovendien verwacht de klant transparantie met betrekking tot prijzen, service en voorwaarden. Met het nieuwe portfolio slaat GrandVision hierin de volgende professionaliseringsslag. 

Leo van Welij, CEO van GrandVision Benelux: “Deze overname past in onze toekomstvisie. Het is een belangrijke stap om onze stijgende lijn als omnichannelretailer door te zetten en onze groei te versnellen. Door onze online positie te versterken zullen we een boost geven aan de hele organisatie en de sterke merken die we hebben. We zijn trots de consument op deze manier uiteenlopende opties te kunnen bieden. Zij hebben zo toegang tot het meest aantrekkelijke assortiment en wij leveren met 800 winkels in Benelux altijd service om de hoek.”

Mischa Tan, mede-oprichter van Zonnebrillen.com: “We zien veel synergie tussen de partijen ten aanzien van het aanbod en de sterke merken die GrandVision reeds voert. Zonnebrillen.com vormt een hele mooie aanvulling op het portfolio van GrandVision. Deze maand hebben wij wederom een FD Gazellen Award gewonnen - uitgereikt aan de snelstgroeiende bedrijven van Nederland - wat aangeeft dat we op de juiste weg zijn. Samen met GrandVision kunnen we onze impact op de markt in de Benelux maximaal vergroten."

Foto: GrandVision Benelux

www.grandvision.com
www.pearle.com
www.eyewish.com
www.zonnebrillen.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie