NRC Media: Nieuwe redactionele formule voor lifestylemagazine DeLUXE
28-02-2016 22:06:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4641 | Tags:

Het kosmopolitische zusje van de NRC-familie viert de hoofdzaken onder de bijzaken. NRC-lezers worden elke maand bijgepraat over de mooie kanten van het leven en NRC laat ze kennismaken met bijzondere plekken en personen. De lezers kunnen wegdromen maar het blad staat niet ver van ze af. Verhalen, interviews en rubrieken worden in een culturele en persoonlijke context geplaatst, er is aandacht voor duurzaamheid en we zorgen er voor dat er naast luxe ook bereikbare zaken in staan.

Het nieuwe maandelijkse magazine van NRC wil zowel mannen als vrouwen verleiden die in hun nieuwsgierigheid geen grenzen ervaren tussen culturen en generaties, kortom: de NRC-lezer, van millennials tot hun ouders die zich bewegen in een vijver van intelligente luxe. De NRC-lezer die wereldwijs is, hecht zich aan vrijheid en houdt van kunst en cultuur.

Om bovenstaande doelstelling te bereiken is er gekozen voor een vaste culturele lifestyle-inhoud. De thema’s mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair vinden elke maand hun (vaste) plek.

NRC streeft ernaar om in elk nummer zo veel mogelijk vaste pijlers een plek te geven en een thema te kiezen waaraan ook in de grote verhalen extra aandacht wordt besteed. Elke maand is er een groot interview met een internationale bekendheid.

De luxe uitstraling blijft belangrijk. Maar waar in 2010, bij de oprichting van DeLUXE, het luxegevoel mede gecreëerd werd door het grote formaat en glimmende papier, definieert NRC luxe in 2016 op een modernere manier. NRC kiest in de nieuwe formule daarom voor een handzaam magazine met papier van dezelfde kwaliteit. De uitstraling blijft groots en ruimtelijk, met veel aandacht voor mooie typografie en prachtig afgedrukte fotografie.

Van de NRC-lezers heeft 33,7 procent interesse in luxe artikelen (Nederlands gemiddelde 20,2% ) en is 30,3 procent sterk geïnteresseerd in kunst (Nederlands gemiddelde 8,8% ). Daarnaast besteedt de NRC-lezer meer geld dan zijn/haar omgeving aan cosmetica en toiletartikelen en is de NRC-lezer runner up als het gaat om de aanschafprijs (40.000+ euro) van de meest gebruikte auto van het gezin.

www.nrcmedia.nl
www.nrc.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie