NU.nl met 49,3 procent bereik grootste nieuwsplatform
13-04-2017 10:40:00 | Door: Marianna Beets | hits: 6046 | Tags:

Sanoma | SBS heeft haar positie in cross-device online bereik verder uitgebouwd. Alle merken binnen Sanoma | SBS noteren tezamen een online maandbereik van 67,5 procent. Uitschieter is NU.nl. Met 7,1 miljoen unieke bezoekers heeft NU.nl een online maandbereik van 49,3 procent (13+) en in maart van dit jaar een gemiddeld dagbereik van ruim 2,1 miljoen. Daarmee is NU.nl het grootste nieuwsplatform van Nederland.

Tijdens de presidentsverkiezingen in Amerika en de verkiezingen in Nederland waren er hoge pieken in bezoekersaantallen te zien. Op 9 november, de dag van de ontknoping van de Amerikaanse verkiezingen, trok NU.nl 3 miljoen unieke bezoekers. Dat waren er 1,1 miljoen meer dan op een normale dag, een stijging van 58 procent. Op verkiezingsdag in Nederland bezochten 1 miljoen meer mensen NU.nl, een stijging van 49 procent. Dit onderstreept de toegevoegde waarde van NU.nl als nieuwsbron verder als het gaat om binnen- en buitenlandsnieuws, achtergronden, economie, tech, entertainment en lifestyle. 

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur NU.nl: “Ik ben ontzettend trots op de het team van NU.nl. Deze cijfers onderschrijven dat NU.nl dé plek is waar Nederland naar toe gaat bij groot nieuws. We blijven altijd hard werken om dat zo te houden.”

NOBO bereiksonderzoek

Het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) meet en rapporteert het internetgedrag van Nederlanders. Deze data komt tot stand met behulp van een groot, kwalitatief hoogwaardig panel en bestrijkt cross-device alle platformen. Dit in combinatie met censusdata (pageviews, sessies, streamstarts, downloads en visits) brengt het totale internetgedrag van de bevolking in beeld.

Karin Schut, directeur Vinex: “Met de publicatie van NOBO cijfers is er opnieuw sprake van een marktbreed gedragen onderzoek, dat betrouwbare data over online media van Nederlands grootste mediapartijen levert. NOBO is het eerste internetonderzoek dat betrouwbaar het bereik over verschillende devices rapporteert, maar ook de bezoekvolumes op juiste wijze weergeeft. Dat doen we door een combinatie te maken tussen census data voor exacte volumes en paneldata voor betrouwbare bereiksmeting en profielen. Binnen het NOBO huishoudpanel volgen we alle online devices, zodat de overlap tussen de verschillende devices en gebruik van deze devices door verschillende leden van het gezin wordt gemeten. De combinatie is uniek in de wereld en vindt nu ook in andere landen navolging. Voor ons legt de samenwerking tussen VINEX, SKO en NOM bovendien een sterke basis voor koppelingen met andere bereiksonderzoeken voor crossmediale inzichten.”

www.vinex.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie