Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 09:55:27 | Door: Arjen Westra | hits: 5114 | Tags:

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is.

Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler en persoonlijker.

Met deze innovatie van volledig dynamisch gegenereerde folder (-pagina's), ontwikkelt de online reclamefolder zich tot een real time, data gedreven folder waarin de klant centraal staat.

De technologie werd door Nextail getest op de website van online winkelformule Cook&Co en is officieel live in de webshop van Blokker.nl.

Dit najaar wordt de dynamische folder ook uitgerold bij de winkelformules Xenos, Intertoys (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) en Leen Bakker.

Met de dynamische folder kunnen retailers de steeds grotere groep van online klanten beter van dienst zijn.

Zo kan Blokker dynamic pricing toepassen en direct inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment.

In geval van out of stock biedt deze ontwikkeling retailers de mogelijkheid alternatieve opties te kunnen aanbieden aan de klant.

Wanneer bijvoorbeeld de Philips Senseo in het zwart tijdelijk niet op voorraad is, kan Blokker haar klanten hetzelfde product in andere kleuren aanbieden in de folder.

Met de dynamische folder kan er snel worden ingespeeld op het mooie weer met barbecues of zwembaden op extra pagina's binnen de folder. Ook speciale, thematische uitgaven behoren tot de mogelijkheden.

Nextail volgt data gedreven voor Blokker de online bewegingen van de klant en koppelt dit gedrag aan de klanthistorie.

Blokker-klanten die bijvoorbeeld recentelijk op Blokker.nl een Airfryer hebben gekocht, kunnen in de online folder accessoires voor dit product getoond worden.

Peter Scholtes, Director Online Marketing, Nextail: "De real time folder maakt directe, één op één online foldercommunicatie tussen retailers en klanten mogelijk. Het vernieuwende, dynamische aspect maakt de online folder nog persoonlijker en relevanter, voorkomt daarmee ongewenste spam en draagt bij aan een nog positievere online winkelervaring. De beperktere impact op onze resourcing, de datagedrevenheid en het snel commercieel kunnen bijsturen zorgt voor een nog waardevoller touchpoint binnen onze customer journey. Dit is dynamische content en dé toekomst van online retailen."

www.blokker.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie