Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
07-11-2017 14:13:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2914 | Tags:

Nielsen maakt bekend dat Digital Ad Ratings beschikbaar is in Nederland. Sinds de lancering in 2011 meet Nielsen Digital Ad Ratings wereldwijd, in meer dan dertig landen, online reclamecampagnes.

Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s (Gross Rating Points) voor het volledige bereik van online campagnes op desktop, tablet en smartphone. Door de GRP benadering is deze meting vergelijkbaar met televisie en stelt het adverteerders, mediabureaus en publishers in staat om hun advertentiebereik op alle digitale devices te optimaliseren.

Onderdeel van de service is het meten van de viewability naar leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, GRP’s en on-target rates per site en per advertentie. Nielsen biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van verschillende viewability providers en de flexibiliteit voor verschillende viewability standaarden.

Denis Rochat, Watch Leader van Nielsen Benelux: “Digital speelt een steeds grotere rol in brand advertising. Dat blijkt ook uit de onlangs door Nielsen gepubliceerde netto mediabestedingen over het eerste halfjaar van 2017. Bijna de helft van het totale mediabudget gaat naar online advertising. Digital Ad Ratings voorziet in een standaard voor de markt, accountability en helpt adverteerders en bureaus de return on investment te meten van elke euro die ze besteden aan online advertising.”

www.nielsen.com/nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie