OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 11:49:55 | Door: Arjen Westra | hits: 3148 | Tags:

OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice.

Eerder introduceerde OMX al unicasting waardoor één-op-één targeting mogelijk is.

Met programmatic audio buying maakt OMS het vanaf nu mogelijk om heel specifiek het juiste publiek, op het juiste moment, met de juiste audiocontent te bereiken: een unieke ontwikkeling binnen de Nederlandse audiomarkt.

Voor luisteraars zijn er geen grenzen meer tussen on- en offline luisteren. Ze switchen bovendien gedachteloos van device.

Deze nieuwe manier van mediagebruik zorgt voor een shift in het beste bereik van klanten. En precies daarom is het belangrijk hierop in te spelen.

Adverteerders kunnen dankzij programmatic audio buying hun beoogde doelgroep, op het juiste moment, met de juiste creatie benaderen.

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: "We zijn trots dat we nu in alle mogelijke vormen van audio-inkoop kunnen voorzien."

OMX maakt gebruik van de audio-SSP Yield-Op van Triton Digital en maakt het daarmee mogelijk om met de meest gebruikte DSP's uit de markt in te kopen op het volledige OMX-platform.

De adverteerder kan via haar eigen DSP vanuit haar eigen database bepalen of ze luisteraars wel of geen commercial serveert. Pricing van programmatic inkopen is dynamisch: geïnteresseerde adverteerders kunnen op uitnodiging meebieden in de veiling die er voor iedere impressie plaats vindt.

www.oms.fm

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie