Ogilvy Amsterdam zet Philips Hue internationaal in de spotlights
07-09-2017 07:22:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2835 | Tags:

De kleurrijke herofilm is meer videoclip dan ad en werd gemaakt door regieduo Dent de Cuir. De film laat op impactvolle manier zien hoe Philips Hue dagelijkse momenten bijzonder maakt.

Met een knaller van een soundtrack laat de nieuwe campagne zien dat je met de connected LED verlichting van Philips Hue elk voorstelbaar licht in huis haalt.

Ochtendlicht, zonlicht en maanlicht kennen we wel. Met diepzeelicht, doelpuntlicht en dit-huis-maar-even-niet-licht zijn de meeste van ons wat minder bekend.

Verhaal-vertel-licht, licht dat je ver onder de waterspiegel tegenkomt of dat matcht met het sportnieuws of dat je waar je ook bent het gevoel geeft dat je thuis bent: nieuwe soorten licht, die om nieuwe benamingen vragen.

De visually arresting film is gericht op digital savvy early adopters. En wordt opgevolgd door een serie kortere hubvideo’s die de verschillende features van Philips Hue highlighten. Waaronder een met een hond in trainingspack.

De crossmediale campagne voert naar meethue.com, het online platform waar je alles te weten komt over Philips Hue. En natuurlijk zelf klant kunt worden. Als je dat al bent, vind je hier alles wat je nodig hebt om het uiterste uit Philips Hue te halen.

De campagne markeert een flinke verandering in toon en stijl. Het gevoel is toegankelijk en menselijk zoals je gewend bent van Philips Lighting. Maar de campagne maakt meer dan ooit duidelijk dat Philips Lighting staat voor cutting-edge technologie.

Bart De Beucker, head of Global Brand Communications Philips Lighting: ’Ogilvy Amsterdam heeft ons geholpen het Philips Hue sub-brand te laten evolueren en de connected lighting category te herdefinieren. Het is een zeer dynamisch and ownable creatief platform, waarmee we perfect recht doen aan de schoonheid, speelsheid en de talrijke mogelijkheden van Philips Hue. De combinatie van fantastische content en planning in alle lagen van de digital en social channels maakt dat we elk van onze persona’s relevante, entertaining experiences kunnen bieden.’

 Credits

Client: Philips Lighting Hue - Bart de Beucker, Ozge Suzen, Leonardo Avezzano | Agency: Ogilvy & Mather Amsterdam | Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij | Creative Directors: Tolga | Bueyuekdoganay, Jacques Massardo, Ross Fowler | Creatives: Nick van Wagenberg, Nevil van Outheusden  | Designer: Paul Duijser | Strategy: Kelly Philipse, Johan Karper, Arne Kooke, Joyce Ploegaert | Account team: Edward Phillips, Esther de Kok, Tim van der Sijde, Hilary Solomon | Producer: Swantje Hoppe | Production company: Caviar Brussel | Service Production company: Alibi Films Lissabon | Director: Dent de Cuir | DoP: Damien Avecedo | Editor: Martin Leroy & Gert van Berckelaer | Colour Grader: Emiliano Serantoni  | Post: Caviar Brussel | Music:  Sizzer | Sound: Stainless Sound | Social media agency: Social.Lab Amsterdam | Media agency: Havas Media

 www.ogilvy.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie