Omnicom gaat internationale samenwerking aan op vier Europese markten
03-03-2017 14:14:17 | Door: Max Vlugt | hits: 2909 | Tags:

Omnicom Public Relations Group kondigt vandaag aan dat FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli hun operaties samenvoegen in 4 Europese markten. De nieuwe samenwerking drijft op de gezamenlijke kracht van de drie mondiale netwerken voor carrièremogelijkheden voor talent en een bredere en diepere basis voor services en expertise voor klanten. In Nederland wordt de Omnicom Public Relations Group geleid door Managing Director & General Manager Rosalinde van de Wall (voorheen Managing Director FleishmanHillard). Managing Director Social Impact & Creating Shared value, Monique Botman (voorheen Managing Director Porter Novelli) maakt deel uit van het management team.

Omnicom PR Group Nederland richt zich op 3 aandachtsgebieden waar de merken elkaar vinden en versterken:

Social Impact & Creating Shared value - Alle kennis en activiteiten gericht op het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen voor opdrachtgevers bij overheid, non-profit's en bedrijven. Ze brengen partijen samen en bundelen krachten waar mogelijk. Sociale en commerciële winstmogelijkheden vormen het uitgangspunt.

Creative Strategy – Alle kennis en activiteiten gericht op het leveren van data gedreven, op insights gebaseerde, meetbare, creatieve content en campagnes voor klanten (Insights, Planning, Digital & Social, Creatie, Content & Design)

Reputatiemanagement – Alle kennis en activiteiten gericht op het bouwen en bestendigen van reputaties met alle relevante stakeholders (Public Affairs, Crisis& Issues, Interne communicatie, CEO-positionering, stakeholdermapping en - engagement, etc.)

Karen van Bergen, CEO van de Omnicom Public Relations Group in New York: "In de 12 maanden dat Omnicom Public Relations Group bestaat, hebben we reeds gemerkt wat de kracht is van samenwerking in een geïntegreerd team. Deze samenwerking is een natuurlijke evolutie van de manier waarop we al werkten; het zal ons helpen nog beter te worden in het aantrekken van talent en het geeft ons de kans om meer en bijzondere services aan onze klanten te bieden."

Rob Flaherty, chairman en CEO van Ketchum: "Dit formaliseert een manier van werken die al eerder leidde tot belangrijke en grote opdrachten van nieuwe en bestaande klanten. De samenvoeging maakt het mogelijk om onze competenties verder uit te breiden en nieuwe te bouwen, terwijl we vasthouden aan onze kracht, geschiedenis en cultuur zoals onze klanten die kennen en waarderen."

ohn Saunders, CEO, FleishmanHillard: "We zijn erg enthousiast over de voordelen die de samenvoeging biedt voor ons talent. Niet alleen zullen zij meer kans zien om te groeien en nog meer en breder klantwerk te doen in andere sectoren en disciplines van het vak, maar ook profiteren van meer carrièrekansen en trainings- en opleidingsmogelijkheden."

Brad MacAfee, CEO van Porter Novelli: "We maken het verschil met dit nieuwe, innovatieve bedrijfsmodel dat ons de slagkracht en schaalgrootte geeft om flexibel te opereren, nieuwe diensten en services te kunnen door ontwikkelen en daarmee ons talent en klanten nieuwe mogelijkheden te bieden."

De General managers van de Omnicom Public Relations Group in de 4 landen, naast Nederland te weten Italië, Spanje en Frankrijk, rapporteren aan David Gallagher, President growth and development, international.  De transitie naar het werken in dit nieuwe model start per direct.

www.omnicomgroup.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie