Online identificatie bij afsluiten telefoonabonnement
26-06-2017 11:37:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2303 | Tags:

Mobiel.nl biedt identificatie via iDIN aan in het bestelformulier. De klant hoeft hierdoor tijdens het bestellen van een mobiel abonnement geen kopie van zijn legitimatiebewijs meer op te sturen. iDIN is een dienst van de Nederlandse banken voor het veilig en makkelijk inloggen en identificeren bij webshops, overheidsinstanties en verzekeraars. Mobiel.nl is één van de eerste webshops in Nederland die iDIN aanbiedt.

Sandy van Biezen, Product Owner bij Mobiel.nl: “We kunnen ons goed voorstellen dat klanten het vervelend vinden om een kopie van het legitimatiebewijs met privacygevoelige informatie op te sturen. iDIN biedt hiervoor een ideale uitkomst.”

Akkoord via de bank

In het bestelproces krijgen klanten de optie om identificatie via iDIN te selecteren. Vervolgens komt het startscherm van de eigen bank in beeld, waar de klant met de inlogmiddelen van zijn eigen bank inlogt. Als de klant akkoord gaat met het verstrekken van zijn gegevens, keert hij terug naar Mobiel.nl. Daar worden de persoonsgegevens automatisch gecontroleerd. Zo weet de klant zeker dat de gegevens die hij doorgeeft kloppen.

Geen financiële gegevens

Met identificatie via iDIN blijft de privacy van klanten gewaarborgd. Mobiel.nl krijgt geen toegang tot financiële gegevens van de klant, zoals saldo en transacties. De bank stuurt na akkoord van de klant alleen de persoonlijke gegevens toe die nodig zijn voor het bestellen van het abonnement, zoals de naam en geboortedatum. Na identificatie wordt de verbinding met de bank weer verbroken.

www.mobiel.nl
www.idin.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie