Outbrain breidt mogelijkheden voor online nieuwsbrieven uit
07-11-2019 11:30:00 | Door: David de Jong | hits: 4184 | Tags:

Outbrain heeft de producten voor online nieuwsbrieven uitgebreid. Daarbij is het voortaan mogelijk om in meerdere formats te publiceren en adverteerders meer publicatiemogelijkheden te bieden. Ook worden uitingen op websites en apps voor smartphones geïntegreerd met reclame in nieuwsbrieven. 

De uitbreiding van het Outbrain-netwerk maakt deel uit van een technologisch samenwerkingsverband met Ividence, een bedrijf dat in AdTech voor nieuwsbrieven is gespecialiseerd  Met de oplossing van Ividence kan Outbrain via standaard HTML-formaten content eenvoudig in nieuwsbrieven integreren. Hierdoor krijgen uitgevers naast hun eigen en geëxploiteerde sites extra omzetmogelijkheden. Uitgevers kunnen rechtstreekse inkomsten genereren met passende advertenties bij de look en feel van de outlets en hebben toegang tot de volledige suite van Outbrain demand.

Victor Charpin, hoofd platform bij Outbrain: “De sector heeft een probleem. Steeds meer digitale uitgevers kunnen niet langer enkel vertrouwen op standaardreclame om de kosten voor het produceren van kwalitatief hoogwaardige content te dekken. Deze situatie blijft van invloed op budgetten van adverteerders bepalen en verstoort tegelijkertijd de consumptiepatronen van onlinegebruikers. Als gevolg daarvan moeten uitgevers hun nieuwe inkomstenstromen genereren om afdoende inkomsten binnen te halen. Met de integratie van plaatsingen in nieuwsbrieven creëren we een unieke kans voor adverteerders om rechtstreeks toegang te krijgen tot een zeer betrokken publiek wanneer zij zich in een primaire content verbruiksmodus bevinden.”

Eric Prigent, Hoofd Operations bij ividence: “We zijn enthousiast om een partnerschap aan te gaan met Outbrain om de beste native advertentie ervaring in een nieuwsbrief te leveren. Ividence zal de technologie verstrekken om gepersonaliseerde native advertenties overal in hun nieuwsbrieven aan te bieden. Dit samenwerkingsverband zal uitgevers helpen om hun publiek verder aan te spreken en hun abonnementsbasis uit te breiden."

www.outbrain.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie