PHD presenteert publicatie Merge | The closing gap between technology and us
28-08-2017 10:09:54 | Door: Katja Brokke | hits: 2196 | Tags:

PHD presenteert haar zevende publicatie: Merge | The closing gap between technology and us. Aan de hand van business leaders, academici en onderzoekers wordt een toekomst verkend waarin consumenten zowel virtueel als biologisch zullen samengaan met technologie.

Na de vorige publicatie Predestination, gaat PHD in Merge verder met het verkennen van de toekomst van technologie en de mogelijke implicaties en mogelijkheden die dit voor marketeers biedt. Er wordt gekeken hoe technologie en de menselijke evolutie zich sinds de jaren 50 hebben ontwikkelt en geschetst hoe de wereld er over 25 tot 35 jaar uitziet.

De vijf stadia van evolutie tussen 1950 en 2050 worden besproken aan de hand van de visie en publicaties van diverse experts. Zoals de uitvinder en futurist Ray Kurzweil, Facebook COO Sheryl Sandberg, futurist Ian Pearson en Microsoft Chief Envisioning Officer UK Dave Coplin. Eén van de belangrijkste conclusies is dat mens en technologie door de jaren heen steeds meer samengaan op vele uiteenlopende gebieden. Een merge tussen mens en techniek lijkt nog zeer ver weg te zijn, maar met de introductie van invisibles, naast de al bekende wearables en hearables, wordt er weer een grote stap gezet.

De volgende ontwikkelingen komen in het boek aan bod:

- Toevoegen van extra knooppunten in de hersenen om het geheugen te vergroten.
- Implantatie van microchips om gezondheid te monitoren, ziektes te voorspellen en lichamelijke prestaties te vergroten.
- Totstandkoming van een continue draadloze verbinding tussen onze hersenen en de cloud.
- Smart homes, smart cities, zelfrijdende auto’s, VPA’s.

Als schermen verdwijnen en hersen-tot-hersencommunicatie de overhand krijgt, wat betekent dat dan voor advertising? Worden advertenties direct in de hersenen afgeleverd en zullen adverteerders gaan betalen om letterlijk top of mind te worden op een relevant moment?

Het klinkt heel futuristisch, maar deze wereld is slechts drie decennia bij ons vandaan. De telefoon had 75 jaar nodig om tot 50 miljoen gebruikers te komen. Radio 38 jaar. Tv 13 jaar. De iPhone had 3 jaar nodig en Pokémon Go slechts twee weken. What’s next?

Merge | The closing gap between technology and us is beschikbaar via Amazon, de PHD Media-app of PHD Nederland.

www.phdmedia.com/netherlands

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie