Partnerschap Adcombi en Bannerwise moet online adverteren volledig selfservice maken
02-08-2016 21:02:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3254 | Tags:

Marketingsoftware ontwikkelaars Adcombi en Bannerwise zijn een partnership aangegaan om selfservice op het gebied van display advertising verder te stimuleren. Adcombi biedt een online werkomgeving, waarmee adverteerders zelf display campagnes kunnen uitrollen en analyseren. Met de samenwerking is de omgeving uitgebreid met de tool van Bannerwise, waarmee adverteerders zelf banners kunnen creëren. Het partnership speelt in op de vraag vanuit adverteerders en mediabureaus om online adverteren goedkoper en eenvoudiger te maken.

Het partnerschap moet het voor adverteerders makkelijker maken om zelf binnen een eigen omgeving online display campagnes te ontwikkelen, beheren en optimaliseren. Tussenkomst van een uitvoerend bureau kan hierdoor worden weggenomen. CEO van Adcombi, Steven van Randwijck: “Selfservice verandert de manier waarop online display campagnes momenteel worden gerealiseerd ingrijpend en het bevordert de transparantie. De tool van Bannerwise sluit naadloos aan op deze visie én op ons product.” Co-founder Bannerwise Joost Kortlever is ook enthousiast: “Door ons product te integreren in de software van Adcombi wordt het voor gebruikers eenvoudiger om van beide producten gebruik te maken, waardoor alles uitgevoerd kan worden binnen één werkomgeving.” 

Beide heren verwachten veel van de selfservice oplossing voor online adverteren. Kortlever: “Na succesvolle pilots in eigen land hebben we ook de ambitie om samen Europa te veroveren”. Van Randwijck gaat verder: “Voor elk mediabureau en iedere franchise- en dealerorganisatie die display advertising inzet of overweegt, moet Adcombi Suite dé manier worden. Wij willen de Spotify van de display advertising markt worden.”

Adcombi is een technologiebureau gespecialiseerd in software voor online advertising. Het Amsterdamse softwarebureau ontwikkelde een online werkomgeving, waarin adverteerders zelf display campagnes kunnen opmaken, uitrollen en analyseren. Eerder bracht Adcombi Multi-Advertising en dashboard tool Adstats op de markt.

De Nederlandse startup Bannerwise ontwikkelde ene online tool waarmee het maken van banners mogelijk is zonder kennis van computercode, designsoftware en animatie. De software van Bannerwise genereert op basis van één ontwerp automatisch een hele reeks andere bannerformaten, voor mobiele apparaten en advertentieplatformen. Het bedrijf werd benoemd tot ING Startup van het Jaar 2015.

www.adcombi.com
www.bannerwise.io


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie