PauwR Online Marketing zet economisch psycholoog Denise de Reus in om iedereen die dat wil slimmer te maken
21-01-2016 16:10:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4765 | Tags:

Wat is het IKEA-effect in de psychologie? En waarom vind je de collega die tegenover je zit waarschijnlijk leuker dan degene achter je? Elke woensdag om 12.00 uur kunnen leergierige marketeers een leuke en interessante tip ontvangen op het snijvlak van psychologie en online marketing. Denise de Reus, economisch psycholoog in dienst van PauwR Online Marketing, tekent voor de wekelijkse tip. Aanmelden kan hier.

Waarom hebben jullie een psychologe in dienst? Dat is de eerste vraag die klanten, partners en prospects stellen als Pieter Voogt, managing partner, ze vertelt over de rol van Denise binnen PauwR: “Maar alles wat wij doen, heeft te maken met beïnvloeden en overtuigen en dus was het voor mij een logische keuze”.

Denise de Reus is cum laude afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Zij kwam via een stage met PauwR in contact en is meteen blijven hangen: “Voor een economisch psycholoog is de online marketing een interessant vakgebied. Een hypothese kunnen we direct in de praktijk brengen en testen. Maar ik denk ook mee in welke boodschap in welke fase van de customer journey de meeste impact kan hebben.”

PauwR werkt met het bij Google ontwikkelde See-Think-Do-model en gebruikt input vanuit de psychologie om campagnes te optimaliseren. Pieter Voogt: “We worden steeds vaker gevraagd al in een vroeg stadium van de campagne mee te denken over de creatives en daarbij haakt Denise dan direct aan. Maar klanten en bureaus hebben ook al losse psychologische rapporten laten opstellen. En een startup heeft zelfs haar businessmodel aangepast naar aanleiding van een inzicht uit zo’n rapport.”

De oprichter van PauwR is overigens niet bang dat zijn idee navolging krijgt bij zijn concurrenten: “Integendeel, ik moedig het juist aan. Het is voor ons een enorme USP en het past bij onze klanten, stuk voor stuk grotere adverteerders. Zij zijn het beu om mediabudget lukraak in te zetten en te verspillen. Dus het zou logisch zijn als andere bureaus dit idee omarmen, wat ook al is gebeurd. Maar wij delen die kennis nu ook met onze klanten en partners. En natuurlijk met iedereen die zich abonneert op de PauwR Psychologie Tips."

www.pauwr.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie