Per 9 Januari levert SKO dagelijks kijkcijfers voor online campagnes van BrandDeli
05-01-2017 08:42:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2537 | Tags:

Na de release van de campagnedata voor RTL, SBS, Ster, Sanoma en Disney in juni 2016 worden nu ook per 9 januari de campagnedata van BrandDeli toe gvoegd aan de online kijkcijfers.

Met de release wordt het mogelijk om continu het bereik voor online commercials bij BrandDeli in doelgroepen te rapporteren (met uitzondering van de BrandDeli Kids campagnes). Er wordt backdata vanaf 1 oktober 2016 beschikbaar gesteld.

Sinds medio 2015 is SKO, als onderdeel van SKO-VIM, gestart met het meten van het aantal online playouts van direct ingekochte campagnes bij RTL, SBS, Ster, Sanoma, Disney en BrandDeli. Deze tellingen (ook wel censusdata genoemd) geven inzicht in het totale volume per campagne, branche, publisher en device, maar geven geen antwoord op de vraag hoeveel personen er contact hebben gehad met de campagne en wat hun profiel is. Met SKO-VIM is dat wel mogelijk. Door het combineren van panel- en censusdata worden bereik en kijkvolume in het SKO Online Panel nog nauwkeuriger gerapporteerd.

Voor de metingen van censusdata voor campagnes wordt gebruik gemaakt van het meetsysteem van Kantar Media dat middels het zogenaamde VAST-protocol relevante data meet - meer informatie: IAB.com.

In de huidige opzet wordt voor elke campagne die door de Publisher wordt geboekt automatisch een SKO-tag geplaatst die voor elke playout de relevante data meemeet.

Robbert Beerens, Marketing & Strategy Director van BrandDeli: “Wij hebben intern hard gewerkt om de online BrandDeli campagnes binnen het SKO gemeten te krijgen. De cijfers bieden een mooi inzicht in het bereik van onze online campagnes
en onze profielen.”

www.kijkonderzoek.nl
www.branddeli.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie