Peugeot en dpdk winnen awards met Catch the Dragon campagne
03-08-2015 10:20:00 | Door: | hits: 4659 | Tags:

De film-meets-game ervaring is gecreëerd om de nieuwe Peugeot 208 te lanceren. Sindsdien is de campagne beloond met 2 FWA’s, een AWWWARDS en nu ook een CSS Design Award. Elke dag bekroont FWA een website als Website of the Day en een Mobile dite of the day. Beide awards zijn toegekend aan dpdk. Dat dpdk en Peugeot een vruchtbare samenwerking hebben, blijkt al uit het feit dat ze al eerder FWA’s hebben binnengesleept voor de Peugeot Gti Legend game en de Peugeot RCZ-R TestRace. Dit maakt dat de laatse FWA’s een hattrick zijn voor dpdk en Peugeot.

Michael Vromans, Creative Director van dpdk: “We zijn erg blij met alle awards die we voor deze campagne hebben gewonnen. Het is een bevestiging dat we echt de grenzen opgezocht hebben van de mobiele en desktop browsers en een verassende VR ervaring hebben weten te realiseren.”

Creatief digitaal bureau dpdk heeft vanuit Peugeot de opdracht gekregen om een campagne te creëren die aansluit op de internationale TVC, waarin de nieuwe Peugeot 208 geïntroduceerd wordt. Het resultaat is een activatie die de TVC verenigt met Virtual Reality beelden. In de film-meets-game wordt de consument uitgedaagd om de draak, die in de TVC tot leven komt, te vangen.

Je kunt de ervaring bekijken in, bijvoorbeeld een Google cardboard, maar ook gewoon op je desktop of in je mobiele browser. Door een combinatie van WebGL 3D en de integratie van een 360-graden video hoef je geen app te downloaden om te kunnen participeren. 

De film-meets-game combinatie bestaat uit een mix van 360 graden beelden en een virtuele 3D wereld. Deze beelden zijn gecombineerd met een virtuele 3D wereld die is gerenderd in een gestileerde low-poly look & feel, en bestaat uit onder andere handgemaakte animaties.

www.dpdk.nl
www.catchthedragon.nl

Lees ook: 

[Interview] Michael Vromans en Pim van Helten over dpdk en de Peugeot-campagne

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie