Primeur bij Mediaxplain: campagne op basis van live vliegdata
11-07-2017 12:19:00 | Door: Arjen Westra | hits: 3013 | Tags:

Mediaxplain heeft een primeur als het aankomt op Programmatic Digital Out of Home: real time media inkopen op basis van specifieke vluchtgegevens.

Op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport arriverende reizigers uit high potential landen krijgen via schermen bij de bagageband direct de boodschap van de adverteerder te zien.

Zodra er een vliegtuig van een van de high potential landen aankomt, ontvangt het systeem een signaal. Deze trigger geeft door dat relevante reizigers hun bagage bij een specifieke bagageband komen ophalen.

Juist op dát moment koopt Mediaxplain in samenwerking met MyAdBooker een digitaal scherm in waar de boodschap van de opdrachtgever zichtbaar wordt. Zo wordt de juiste doelgroep bereikt, op het juiste moment. 

Het nieuwe digitale tijdperk vereist een vernieuwde digitale aanpak. In dit kader heeft Mediaxplain ervoor gekozen om Programmatic Digital OOH te combineren met live vliegdata; iets wat nog niet eerder is gedaan in Nederland.

Rick Wouters, Head of Programmatic bij Mediaxplain: "Mediaxplain is voortdurend op zoek naar manieren om vooruitstrevend te blijven in het ontwikkelen van nieuwe campagnes. Hierbij wordt big data of data steeds belangrijker in al onze campagnes. Vandaag is de beurt aan Out of Home, volgende week wellicht al TV. Het medialandschap zal daardoor steeds specifieker en gerichter worden."
 
www.mediaxplain.nl
www.myadbooker.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie