Publicis Groupe lanceert AI platform Marcel
24-05-2018 15:41:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3779 | Tags:

Publicis lanceert AI-aangedreven innovatieplatform Marcel. Elke werknemer van Publicis wordt door Marcel in staat gesteld om de kracht en kennis van 80.000 collega’s te gebruiken. Marcel is de eerste stap in een nieuw tijdperk van creativiteit en innovatie wereldwijd.

Gebaseerd op de overtuiging dat een geïntegreerde samenwerking leidt tot een hogere betrokkenheid, wat op zijn beurt leidt tot betere resultaten voor klanten, is Marcel gebouwd op de basis van vier belangrijke pijlers: kennis, connectiviteit, kansen en productiviteit.

De kracht van onze kennis - dient om onze mensen te onderwijzen en te inspireren door het delen en toegankelijk maken van zakelijke, industriële, account- en culturele inzichten en van creatief werk.

De kracht van connectiviteit - vindt, matcht, werft en verbindt de meest geschikte medewerkers binnen de Groupe, afhankelijk van de behoeften, interesses, gedragspatronen en verlangens van onze mensen.

De kracht van kansen biedt veelzijdige manieren waarop elk persoon, vanuit zijn of haar vaardigheden en passies, aan andere projecten (dan zijn of haar dagelijkse werkzaamheden) kan bijdragen.

De kracht van productiviteit maakt van de vaak saaie en arbeidsintensieve processen, zoals uren en uitgaven registreren, een makkelijke taak. Gevoed door de toevoer van live data en Microsoft AI-technologie, zal Marcel een vloeiende, intuïtieve, intelligente en rijke ervaring bieden voor onze 80.000 werknemers.

Marcel is een mobiele applicatie voor de moderne technologie-savvy-medewerker. Ontworpen om net zo gebruikersvriendelijk te zijn als een consumentenapp, is Marcel door werknemers te gebruiken door middel van spraak of tekstinvoer. De AI-engine stelt aanpassingen voor bij zoekopdrachten die een grote hoeveelheid resultaten opleveren, en helpt zo snel verbindingen te maken en doelen te voltooien.

Marcel zal meer doen dan reageren op verzoeken. Het zal ook proactief relevante kennis, connecties en kansen delen.

Arthur Sadoun, voorzitter & CEO, Publicis Groupe: "In juni vorig jaar kondigde Publicis Groupe de creatie van Marcel aan, om onze 80.000 werknemers te verbinden en de manier waarop we werken opnieuw vorm te geven, voor onszelf en onze klanten. Bij Publicis Groupe hebben we niet gewacht met handelen. We hebben de scheiding tussen data, creativiteit en technologie doorbroken. We hebben onze silo's door de Power of One gebroken. Vandaag doorbreken we de barrières tussen talent en kansen met Marcel.”

Data, veiligheid en privacy maatregelen

De gedurfde ambitie om Publicis Groupe te transformeren naar een platform vereiste dat de Groupe een aantal zeer belangrijke zakelijke uitdagingen aanging. Een belangrijke uitdaging ligt rond data. Met meer dan 80.000 mensen en meer dan 1.200 entiteiten, die 200 specialiteiten en duizenden klanten omvatten, heeft de Groupe enorme hoeveelheden data. Publicis Groupe schat dit op ruim 5 miljard databestanden.

Data veiligheid en privacy waren van het grootste belang bij het creëren van Marcel. Deze data privacy- en beveiliging partners waren vanaf het begin bij het proces betrokken en zorgden daarmee voor protocollen zoals GDPR. Publicis Groupe zet zich in voor het vertrouwelijk en veilige omgaan met data van haar mensen en klanten. Werknemers zijn niet verplicht om Marcel te gebruiken en alle interactie en data die werknemers leveren zijn volledig op opt-in basis.

Partnership Microsoft

Publicis Groupe heeft het Marcel AI-platform gebouwd op basis van Microsoft AI- en Knowledge Graph-technologieën. De Knowledge Graph verbindt zowel gestructureerde als ongestructureerde data uit de hele organisatie, ​​en brengt vervolgens de onderlinge relaties in kaart. Deze gecentraliseerde, geïntegreerde bron van data zal Marcel ondersteunen, evenals andere toekomstige initiatieven uit de Groupe.

www.publicisone.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie