[Onderzoek] Papieren folder nog altijd populair
11-01-2018 11:08:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 3136 | Tags:

Nederlanders zijn gek op folders. Dat is de conclusie van het onderzoek van Q&A naar foldergebruik.
Van de 863 ondervraagden, ontvangt 90 procent wekelijks een folderpakket op de deurmat. 85 procent van hen geeft aan dat scherpe aanbiedingen, productaanbod en informatie de redenen zijn om folders te lezen. Tweederde zegt een sticker op hun brievenbus te plakken om folders te blijven ontvangen. 

Vorig jaar al deed Q&A onderzoek naar foldergebruik. Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels. Online folders hebben een ander effect. De digitale folder stimuleert 32 procent van de consumenten om in een fysieke winkel te kopen, terwijl 21 procent geprikkeld wordt aankopen te doen in een webwinkel.

Het feit dat digitale folders altijd beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat online reclame steeds populairder wordt. Op dit moment zijn de online folders nog een aanvulling, maar de verwachting is een toename in het lezen van een online folder. 63 procent van de ondervraagden geeft dit te doen via de website van de retailer.

Over het onderzoek

Q&A voerde een vooronderzoek uit onder 863 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2018. Dit jaar wordt deze verkiezing voor de zesde keer georganiseerd in opdracht van brancheorganisatie DDMA. Vanaf 8 februari 2018 kan de consument stemmen op zijn of haar favoriete folder. Ga voor meer informatie over de verkiezing naar folder.debestefolder.nl.

www.qanda.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie