Reclame Code Commissie: Euro-Shopping stuurt opnieuw misleidende reclamefolder
27-10-2014 14:16:00 | Door: Ton Boom | hits: 3470 | Tags:

De Reclame Code Commissie heeft Euro-Shopping op de vingers getikt vanwege misleidende reclame in haar catalogus. Aangezien het bedrijf geen gehoor heeft gegeven aan eerdere uitspraken heeft de RCC besloten zijn uitspraak breed te communiceren.

Euroshopping handelt onder de naam Goed Leven met Euro-Shopping en verstuurt een Goed Leven catalogus waarin onder meer een loep met led-lampje gepromoot wordt, met de zeer opvallende aantekening dat de ontvanger kans maakt op het winnen van een groot geldbedrag, aldus de Reclame Code Commissie.

Zo ontvangt klaagster een mailing waarin staat 'Officiële cash geldwinnaar uit de € 9.500 categorie A'. Ook wordt gesproken over een 'officiële prijsbevestiging' en 'dringende waardezending'. Volgens de Commissie is de informatie bij de catalogus onduidelijk en dubbelzinnig en is het helemaal niet zeker dat een dergelijk hoog bedrag werkelijk gewonnen kan worden. De Commissie oordeelt dan ook dat hier sprake is van misleiding.

De RCC heeft Euro-Shopping in het verleden vaker aanbevolen niet meer op deze manier reclame te maken. Omdat hieraan geen gehoor is gegeven, heeft de Commissie besloten deze uitspraak met een Alert-bericht onder de aandacht te brengen van een groot publiek.

www.reclamecode.nl 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie