Reyez! verzorgt website JOZO
07-02-2017 20:15:04 | Door: Katja Brokke | hits: 2798 | Tags:

Digitaal bureau Reyez! en merkeigenaar AkzoNobel hebben de afgelopen maanden intensief samengewerkt om een nieuwe website van JOZO te lanceren. AkzoNobel merkte dat zout haar waarde verloren had. In vroegere tijden was zout een belangrijk ruilmiddel (ons woord salaris herinnert hieraan) en was het onmisbaar voor het conserveren van eten. Tegenwoordig wordt zout vaak gezien als ongezond en ligt het onderin de schappen van de supermarkt. Daarom heeft AkzoNobel zich ten doel gesteld om meer waarde te creëren voor zout in het algemeen en voor JOZO in het bijzonder. Een andere belangrijke doelstelling was om de algemene kennis rondom zout en gezondheid te vergroten.

Complete zoutcollectie

Er werd een duidelijke segmentatie van alle soorten JOZO-zout ontwikkeld, met behulp van een nummeringssysteem, met visuele haakjes die refereren aan korrelgrootte en oorsprong. Dit helpt de gebruiker bij het maken van een keuze uit de nieuwe JOZO-collectie, die sinds eind 2016 verkrijgbaar is bij meer en meer supermarkten en speciaalzaken in heel Europa. De herpositionering van het merk vraagt om een online herlancering en een nieuwe communicatiestrategie, die in de loop van dit jaar steeds zichtbaarder wordt.  

Met dit in het achterhoofd lag de uitdaging bij Reyez! om een online platform te bedenken, ontwikkelen en vorm te geven dat tegemoetkomt aan de wensen van de bezoeker. Het platform ondersteunt zowel consumenten als professionals bij het kiezen van de meest geschikte soort zout. Bovendien laat het de complete collectie op zien, verrijkt met informatie over zout en gezondheid.

Mathieu Spros, Global Product Management Retail bij AkzoNobel: "Als je ziet hoe creatief wordt omgegaan met voeding vandaag de dag en hoeveel dit gedeeld wordt online, moet je daarop inspelen als wereldwijde zoutspecialist."

JOZOsalt.com

De samenwerking met AkzoNobel heeft geleid tot een omvangrijke website. Recept nodig? Zoek en vind op JOZOsalt.com en selecteer direct het bijpassende zout. Het is de missie van JOZO om iedereen de rijkheid van zout te laten ervaren. Dit geldt onder meer voor mensen die vanwege hun dieet minder zout mogen gebruiken en iedereen die jodium wilt toevoegen aan zijn dieet.

Eline Deutekom, creatief directeur van Reyez!: "De complete zoutcollectie is vindbaar op de gebruiksvriendelijke website, die zich snel aanpast aan de wensen en het gedrag van de bezoeker."

Reyez! is verantwoordelijk voor de online strategie, concept, ontwerp en technische realisatie van de nieuwe website.

www.reyez.nl
www.jozosalt.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie