Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 09:34:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3845 | Tags:

Rob Kolkman (45) wordt per 1 januari 2019 CEO van Sanoma Media Netherlands. Rob Kolkman rapporteert in zijn nieuwe rol aan, Susan Duinhoven, President en CEO van Sanoma Corporation.

Rob Kolkman komt van Reed Business Information (RBI), onderdeel van de RELX Group, een wereldwijde leverancier van informatie en data-analyses. Rob heeft meerdere senior managementposities vervuld binnen RELX en is op dit moment Group Managing Director voor RBI. Daarvoor was hij CEO bij RBI in Nederland, waar hij eindverantwoordelijk was voor een groot aantal online dataoplossingen en publicaties, waaronder Elsevier Weekblad en Landleven.

Rob Kolkman: “Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80% van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.”

Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma Corporation: “Rob is een zeer ervaren en gewaardeerde topman met een indrukwekkende carrière in zowel Nederland als het buitenland. Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt, zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands. Samen zijn zij in staat om onze merken verder crossmediaal uit te bouwen en onze nieuws- en dataorganisatie verder te ontwikkelen waar kleinere acquisities ook een onderdeel van uit zullen maken.”

Tot 1 januari blijft Susan Duinhoven CEO a.i.

www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie