Robert Hagendoorn Director Strategy & Concept MediaScience
21-07-2016 12:24:00 | Door: Dewi Smeenk | hits: 6365 | Tags:

Robert Hagendoorn, voormalig partner en creative director van onder meer Red Urban en Etcetera, is aangesteld als Director Strategy & Concept van MediaScience. Hiermee integreert het van oorsprong programmatic advertising gedreven bureau creatie in de dienstverlening. De komst van Hagendoorn betekent dat MediaScience zich voortaan positioneert als data-gedreven digitaal marketingbureau. Met de nieuwe afdeling Strategy & Concept gaat creatie samen met media en data het hart vormen van de dienstverlening van MediaScience.

René Zeedijk, managing partner van MediaScience: "Met de toetreding van Robert komt creatie echt in het DNA van het bureau. Wij kiezen hiermee voor een geïntegreerde aanpak, waarin data de sturende kracht is voor media en creatie. Bij mediabureaus zijn creatie en media vaak volledig aparte afdelingen. Je ziet nog veel te veel schakels in dit proces waardoor effectiviteit verloren gaat. Bij ons zijn creatie en media volledig geïntegreerd, op één werkvloer. In de huidige markt is daar behoefte aan."

Hagendoorn vertrok in 2015 bij Etcetera om zich meer op het digitale gebied te richten. Na een freelance periode bij MediaScience is hij nu in zijn nieuwe functie één van de drijvende krachten in een team van techneuten, creatieven, campaign managers en mediastrategen. Samen ontwikkelen zij data-gedreven campagnes en sturen deze waar nodig bij. De 'client cockpit' Vision Insight is daarbij de heilige graal. Daar komt data binnen, wat een continue stroom van inzichten oplevert voor het ontwikkelen en optimaliseren van campagnes.

LIVE marketing

Robert Hagendoorn: "De verbreding van MediaScience valt helemaal binnen de nieuwe LIVE-filosofie. Technologie heeft ervoor gezorgd dat we mensen uit de doelgroep herkennen op het moment dat ze online zijn. Dat heeft het hele spel veranderd. We zijn nu in staat de boodschap op die momenten af te stemmen. Iemand die om 18:30 uur op Amsterdam CS Facebook checkt, raken we met een andere boodschap dan iemand die even tussendoor op z’n werk het nieuws bekijkt. Als je dat herkent en je de campagne ook op die manier goed hebt opgebouwd, kun je als merk ineens heel relevant aanwezig zijn in de belevingswereld van de klant. Want digital marketing is live."

www.mediascience.nl


 

 

 

 

 


Lees ook het interview dat wij deden met Robert Hagendoorn: Robert Hagendoorn over zijn overstap van Etcetera naar MediaScience 

 


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie