Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information
13-09-2017 09:07:00 | Door: Arjen Westra | hits: 3221 | Tags:

Roularta Media Group (RMG) heeft het voornemen om het maandblad Landleven over te nemen van Reed Business Information, onderdeel van RELX Group. De integratie van Landleven binnen SPN zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden. Het management zal gevoerd worden door Senior Publications Nederland BV (SPN), onderdeel van RMG.

Landleven is een multimediamerk dat zich richt tot de grote doelgroep van mensen die op het platteland wonen en leven. Het bereikt deze gemeenschap onder meer met het maandelijkse magazine Landleven.

Het blad bestaat twintig jaar en heeft een verkochte oplage van 112.000 exemplaren, waarvan 96.000 abonnementen. Het telt 681.000 lezers.

Landleven verschijnt op 164 pagina's en bevat reportages over de countryside: tuintips, recepten, dieren, natuur, uitjes, doe-het-zelven en nog veel meer.

Behalve de reguliere edities wordt een aantal speciale nummers uitgegeven.

Landleven past in de 360°-merkenstrategie die Roularta de jongste jaren heeft ontwikkeld voor zijn magazines, zoals Trends, Knack, Sport Voetbal Magazine, Nest, Plus Magazine, Datanews, en andere.

Dirk Oeyen, ceo SPN: "Roularta heeft een grote affiniteit met de community van Landleven aangezien het met zijn magazine Nest een gelijkaardige doelgroep in België bedient. Tussen Landleven en het Nederlandse Plus Magazine (dat eveneens tot het portfolio van Roularta behoort) is dan weer een grote synergie mogelijk op het vlak van advertenties en abonnementen. Beide bladen spitsen zich immers toe op lezers van 50 jaar en meer, een zeer gegeerde doelgroep voor adverteerders. Bovendien heeft Plus Magazine in Nederland eveneens een succesvolle 360°-strategie ontvouwd met plusonline.nl, de 50+beurs, content marketing, speciale nummers, enzovoort." 

Sander de Groot, managing director Reed Business Information: "De strategie van Reed Business Information is gebaseerd op het leveren van oplossingen in het werkproces van professionals door het combineren van content en data met analyses en technologie op mondiale platformen. De Nederlandse activiteiten van het Landleven portfolio passen niet binnen de focus van Reed Business Information. Als gevolg daarvan is het de intentie van Reed Business Information om dit portfolio te verkopen aan RMG."

www.landleven.nl 


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie